Zdrowie psychiczne

Mówienie do siebie jest zdrowe? W sytuacji, gdzie zewsząd słychać o narastającej częstości występowania zaburzeń psychicznych, zastanawiamy się, czy to jest normalne. Wątpliwości pojawiają się u osób, które… mówią same do siebie. Można zdecydowanie ich uspokoić. Najczęściej mówienie do siebie jest absolutnie niegroźne, a do tego może ono nawet przynosić pewne korzyści.
Mgła mózgowa to inaczej brain fog, mgła umysłowa lub zamglenie umysłu. Mgła mózgowa to stan, który może trochę przypominać spacer dziecka we mgle. Zamglenie mózgu może dotknąć każdego w różnych okresach życia. Jest to stan przeważnie przejściowy, jednak może pojawiać regularnie. Jakie są przyczyny i objawy mgły mózgowej? Jak sobie radzić z mgłą umysłową?
Odżywanie a zdrowie psychiczne jest to zagadnienie, którym współcześnie zajmuje się psychiatra żywieniowa. Okazuje się, że wpływ na zdrowie psychicznie miewają zjawiska, których zdecydowanie wcześniej byśmy o to nie podejrzewali. Jednym z nich jest odżywanie wykazujące korelację z różnymi zaburzeniami psychicznymi. Dowiedz się więcej, jaki jest związek między odżywaniem a zdrowiem psychicznym!
Depresja w pracy dotyka coraz więcej osób. Według danych NFZ na depresję choruje prawie 3 proc. Polaków. Aż 73 proc. wszystkich leczących się na tę chorobę stanowią kobiety. Depresja może mieć różne źródła. Jednak coraz częściej zdarza się, że choroba ta ma duży związek z podejmowaną aktywnością zawodową. Dlaczego praca może wywoływać depresję? Dowiedz się, jak rozpoznać pierwsze objawy depresji w miejscu pracy i jak sobie z nimi poradzić.
Wielu ludzi dokonuje teraz podsumowania swojego życia w minionym roku, spisuje działania i cele do osiągnięcia na 12 najbliższych miesięcy. Co sprawia, że jednym łatwiej przychodzi opanowanie wszystkiego co przynosi z każdym dniem życie, a inni co roku czują frustrację z powodu niespełnionych planów, poczucia samotności, czy piętrzących się problemów? Kluczowe wydaje się zrozumienie procesów, w których wszyscy uczestniczymy i potrzeb zdrowotnych własnej psychiki.

Materiał sponsorowany

Zastanawiasz się, jak uniknąć świątecznego stresu? Oto kilka porad: ustal, co w przygotowaniach do Bożego Narodzenia możesz zmienić, zadbaj o relacje z bliskimi oraz zaplanuj odpowiedni podział obowiązków dla wszystkich członków rodziny. I nie daj się zwariować zakupowemu szaleństwu!
Na zdrowy i efektywny sen składa się wiele czynników. Jednym z ważniejszych jest wygodny i dopasowany do potrzeb użytkownika materac. Jak właściwie dobrać materac, żeby cieszyć się spokojnym, solidnym wypoczynkiem?

Materiał sponsorowany

Zmiana czasu na zimowy - choć dzięki niej raz w roku śpimy godzinę dłużej, odczuwamy ją szczególnie dotkliwie. Przeczytaj, dlaczego tak się dzieje - dowiedz się, jak wpływa na organizm zmiana czasu na zimowy i dlaczego właściwie ten czas dwukrotnie w ciągu 365 dni zmieniamy. Poznaj również konkretną datę zmiany czasu na zimowy!
Nie trzeba wiedzieć, że istnieje coś takiego jak syndrom poniedziałku czy monday blues, żeby doświadczyć lęku przed poniedziałkiem i rozpoczęciem nowego tygodnia. Lęk ten może pojawić się wraz z rozpoczęciem niedzielnego poranka, bo oto okazuje się, iż z każdą chwilą i z każdą godziną coraz mniej czasu dzieli nas do pójścia do pracy.
Czy w sypialni - pokoju, który powinien być oazą spokoju, enklawą bezpieczeństwa i wygody jest miejsce na telewizor? Zdecydowanie nie! Zobacz, co zyskasz, pozbywając się telewizora z sypialni.
Fiksacja - czym jest? Potocznie mówi się o fiksacji w kontekście ukierunkowania na jeden punkt czy cel, ewentualnie uporczywego myślenia o czymś. Czym jest fiksacja w psychologii?
Choć od ponad stu lat psychologowie i lekarze zgłębiają i popularyzują wiedzę na temat stresu, świadomość ludzi, czym stres jest i jak efektywnie sobie z nim radzić wciąż nie jest powszechna. Czy stres jest naturalny i go potrzebujemy, czy może wręcz przeciwnie: powinniśmy unikać sytuacji stresowych lub je ignorować? Prawda jak zwykle leży po środku.

Materiał partnerski