Rozwój osobisty

Ranne ptaszki mają to szczęście, że swój dzień rozpoczynają wcześnie w dobrym humorze. A co, jeśli lubisz dłużej pospać, a poranne wstawanie jest dla ciebie męczarnią? Być może, nawet nieświadomie, popełniasz kilka błędów, które negatywnie wpływają na jakość twojego snu, przez co rano czujesz się zmęczony. Poznaj sprawdzone sposoby, na poranne wstawanie.
Najnowsze badanie przeprowadzone przez naukowców z University College London (Kolegium Uniwersyteckie w Londynie, UCL) wykazało, że korzystanie z urządzeń cyfrowych, takich jak smartfony, może poprawić umiejętności zapamiętywania. Nie powoduje lenistwa i nie pogarsza pamięci.
Wypalenie zawodowe dotyka coraz większej ilości osób. O dziwo, pierwszymi symptomami, które zwiastują jego nadejście, są objawy pochodzące z ciała. Warto je poznać, jeśli podejrzewamy u siebie ten rodzaj wypalenia, bo dzięki temu możemy szybciej reagować na pogłębiające się uczucie zniechęcania wobec pracy oraz możemy podjąć właściwe kroki, które będą temu przeciwdziałać.
Introwertyk - kto to i czy łatwo być introwertykiem? Introwertyk to osoba, którą od świata zewnętrznego zdecydowanie bardziej interesuje świat wewnętrzny i swoje własne odczucia. Jednak nie jest to bynajmniej jedyna cecha osobowości introwertyka. Ponieważ co najmniej jedna trzecia z nas to introwertycy, warto poznać inne charakterystyczne cechy introwertyka, a także wiedzieć, jak funkcjonuje introwertyk w związku i w środowisku zawodowym.
Pogodzenie zadań, ról i obowiązków w tak dynamicznych czasach, w jakich żyjemy to nie lada wyzwanie. Niekiedy brakuje nam energii nawet na te podstawowe, a gdzie miejsce na pasję, naukę nowych umiejętności czy języków? Te 6 rad od eksperta może pomóc w odzyskaniu motywacji i czerpaniu radości z codziennych aktywności.
Prezenteizm: czym jest? Spróbuj zastanowić się, czy zdarzyło ci się pójść do pracy mimo choroby? Przeziębienia, bólu stawów czy kręgosłupa? Jeśli tak, nawet kilkakrotnie, wpisujesz się w stosunkowo nowe zjawisko jakim jest prezenteizm, co pokrótce określa przychodzenie chorego pracownika do pracy. Poniżej prześledźmy działanie tego problemu.
Wytrwałość to cecha polegająca na dążeniu do celu pomimo przeciwności losu. Jest silnym predyktorem sukcesu, ale dotąd nie było do końca wiadomo, w jaki sposób odnosi się do subiektywnego samopoczucia jednostki. Badania opublikowane w "Personality and Social Psychology Bulletin" wykazały, że wytrwałość w wysiłku ma silny związek z subiektywnym dobrostanem psychicznym.
Ekstrawertyk - kim jest? To typ osobowości, który zyskuje energię przebywając wśród innych ludzi. Traci ją, gdy spędza czas w samotności. Ekstrawertyk jest pełen optymizmu, a jego życie ma szybkie tempo i przesycone jest realizacją pasji. Ekstrawertyzm przejawia się w kierowaniu uwagi na innych - na otaczający świat. Ekstrawertyk stanowi więc przeciwieństwo skierowanego ku sobie introwertyka. Przeczytaj, kim jest ekstrawertyk!
Większość z nas łączy osiąganie sukcesu w określonej sferze z posiadaniem nadludzkiej samokontroli. Myślimy, że ktoś, kto zawsze znajduje czas na trening, zdaje egzaminy i ma wszystko dopięte na ostatni guzik to człowiek, który non stop się czegoś wyrzeka. Nauka wskazuje jednak, że to, co mylimy z siłą woli, jest często cechą przyzwyczajenia.
Każdy chce być lubiany, doceniany i szanowany. Bycie akceptowanym przez grupę jest naturalną ludzką potrzebą. I choć większość myśli, że by być lubianym należy dać z siebie wszystko i przedstawić siebie z jak najlepszej strony, to rzeczywistość jest nieco inna. Co zrobić by być lubianym i czym jest efekt Pratfalla?
Introwertyk uważany jest bardzo często za cichą, nieśmiałą i powściągliwą osobę, która unika kontaktów społecznych i bliskich relacji. Jego przeciwieństwem jest ekstrawertyk, który uchodzi za entuzjastyczną i energiczną duszę towarzystwa. Czy te informacje na temat introwertyka są prawdziwe? Niestety nie... dlatego wraz z psychologiem Marią Rygielską postanowiliśmy obalić mity, jakie krążą wokół tego typu osobowości!
Jak chętnie wstawać? Co zrobić, żeby obudzić się w dobrym nastroju? Po pierwsze niekoniecznie skoro świt, po drugie z pewnością nigdy na równe nogi. Jeśli nie możesz obejść się bez budzika, to chociaż nie reaguj na jego dźwięk jak automat. Uczyń z porannego wstawania rytuał, który sprawi, że cały dzień będziesz czuć się wspaniale.