Rozwój osobisty

Eustres to pojęcie, które zmienia negatywne skojarzenia ze słowem "stres". Eustres oznacza dobry, mobilizujący stres. Bo stres to nie tylko reakcja niszcząca nasz układ nerwowy, ale także sygnał do natychmiastowego działania. Ta mobilizacja funkcjonuje na zasadzie "walcz albo uciekaj". Sprawdź poniżej, jak rozpoznać eustres i wykorzystać dla swoich celów.
Edyta Broda jest autorką wydanej niedawno książki "Szczerze o życiu bez dzieci", prowadzi również blog bezdzietnik.pl. Pisze o życiu bez dzieci, o osobach, które ich mieć nie chcą. Okazuje się, że temat - choć często pomijany milczeniem - jest ważny i potrzebny. Dlaczego? Tego dowiecie się z naszej rozmowy!
Co zrobić, żeby w dobrej kondycji fizycznej i umysłowej przeżyć do późnej starości? Okazuje się, że siła mózgu zależy od stylu życia. Musisz wiedzieć, że aktywność fizyczna nie tylko wzmacnia mięśnie, ale i poprawia stan umysłu.
Trening mózgu, który proponujemy w poniższym artykule, to cztery ćwiczenia wzmacniające pamięć. Trening mózgu jest bardzo ważny w czasach, gdy bombardowani jesteśmy tysiącami ważnych i nieważnych informacji i coraz częściej zdarza się nam się zapominać o rzeczach najistotniejszych. Na szczęście są techniki, by nauczyć się szybkiego i trwałego zapamiętywania. Zapraszamy do ich wypróbowania!
Kot Schrödingera to jeden z najbardziej znanych eksperymentów myślowych, jednak niewiele osób wie, na czym on dokładnie polega. Chodzi bowiem o to, że kot Schrödingera jest jednocześnie żywy i martwy. Jak to możliwe?
Czy przezwyciężenie choroby zależy od naszej psychiki, naszego pozytywnego myślenia, czy tylko od nowoczesnej medycyny? W każdym człowieku drzemią uzdrawiające siły. Wiemy, że mogą one pomóc. Na czym polega mechanizm ich działania? Czy samoleczenie jest możliwe?
Wrażliwość bywa odbierana różnie – dla jednych jest ona cechą zdecydowanie korzystną, innym kojarzy się wyłącznie ze słabością. Jednoznacznie ocenić, kto ma rację, zwyczajnie się nie da – wrażliwość bezapelacyjnie bowiem ma wiele plusów, jak i minusów. Przeczytaj, jakie mogą być pozytywne i negatywne aspekty wykazywania się dużą wrażliwością, a także ostatecznie dowiedz się, czy wrażliwość powinno się w sobie pielęgnować i rozwijać, czy też może najlepiej jest podjąć się próby wykorzenienia jej z siebie.
Jak znaleźć pracę po pięćdziesiątce? Pewnie na samą myśl, że w tym wieku musisz znaleźć pracę, cierpnie na tobie skóra. Szukasz zatrudnienia od wielu miesięcy i tracisz już siły? Poznaj praktyczne wskazówki, co zrobić, aby przetrwać trudny czas i zakończyć poszukiwania sukcesem i dowiedz się, gdzie możesz udać się po wsparcie.
Biolodzy szacują, że ludzki organizm jest zaprogramowany na przeżycie około 120 lat. Dlaczego więc tylko nieliczni przekraczają setkę? Starając się rozwiązać tę zagadkę, naukowcy badali społeczności, w których wielu ludzi dożywało sędziwego wieku. Oto, do jakich doszli wniosków. Kluczem do długowieczności są nie tylko dobre geny, lecz także zdrowe nawyki, które procentują w drugiej połowie życia.
Jak nie przejmować się tym, co inni powiedzą? To pytanie zadaje sobie wiele osób, przekonanych, że zdanie innych jest co najmniej równoważne z opiniami ich samych. Często towarzyszy też temu potrzeba bycia lubianym przez wszystkich, wynikająca z niskiej pewności siebie. Jak to zmienić i nie przejmować się tym, co inni powiedzą? Zapoznajcie się z poradami psychologa - Patrycji Szeląg-Jarosz.
Asertywność: jak brzmi jej definicja? Sprawdź, jak nauczyć się trudnej sztuki asertywności i poznaj przydatne ku temu ćwiczenia!
Introwertyk, ekstrawertyk, ambiwertyk - zastanawiasz się, którym z tych typów osobowości jesteś? Sprawdź to w naszym teście osobowości i dowiedz się, co charakteryzuje introwertyka, ekstrawertyka i ambiwertyka!

NOWY NUMER

W numerze 10/2019 "Zdrowia" kreatywne podejście do seksu, podstępna borelioza, nowe terapie nowotworów, komu grozi cyberchondria, leki szkodzące urodzie, probiotyki w kiszonkach. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i sprawdzonych porad!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 10/2019