Większość ludzi ma problem z odkładaniem swoich obowiązków. Głównym problemem jest motywacja - motywowanie siebie do działania. U Pani widać, też inny problem, który związany jest z krytyką Pani osoby, co jeszcze bardziej Panią demotywowało do wykonania powierzonego zadania. Myślę, że tutaj tkwi Pani problem. Ciągła krytyka, brak pozytywnych wzmocnień i pochwał doprowadził do tego, że nie wierzy Pani w swoje możliwości. Może warto jest nad tym popracować? Może z psychologiem? Terapeutą?
Jeżeli chodzi o motywowanie siebie do działania to jest kilka sposobów. Powinno się zawsze zaczynać od zadań łatwiejszych i przechodzić do zadań trudnych. Dobrze jest kupić sobie kalendarz czy notatnik i zapisywać na kilka dni do przodu, co ma Pani zrobić, np. wyjście do urzędu, zakupy do domu itp., a następnie te zadania, które udało się Pani wykonać wykreślić czerwonym flamastrem, a te które nie udało się wykonać z różnych powodów przepisać na najbliższy termin jako zadanie priorytetowe! Ja tak robię i metoda się sprawdza. Nie powinna Pani się załamywać, jeżeli nie wykona Pani od razu wszystkich zadań, czasem jest to niemożliwe z różnych powodów, np. przez pogodę czy wizytę koleżanki. Jeżeli wykona Pani wszystkie czynności można sobie pogratulować w postaci drobnego prezentu dla siebie - niech to będzie coś co Pani lubi np. kino czy teatr. Powodzenia!
Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.
Inne porady tego eksperta