Zastrzyk antykoncepcyjny: zalety i wady

224 komentarze

Zastrzyk antykoncepcyjny to dobra metoda antykoncepcyjna dla zapominalskich i dla kobiet karmiących piersią, ale trzeba pamiętać, że ma znacznie przedłużone działanie. Jeśli więc wystąpią skutki uboczne, na ich ustąpienie trzeba będzie poczekać parę miesięcy.

Dostępne na naszym rynku zastrzyki antykoncepcyjne Depo-Provera zawierają tylko jeden hormon - progestagen, który hamuje owulację i zagęszcza śluz na szyjce macicy, nie dopuszczając do zapłodnienia.

Nie przegap

Dla kogo zastrzyk antykoncepcyjny

Mogą je stosować kobiety, którym nie służą estrogeny, karmiące i te, którym odpowiada ta metoda antykoncepcji, jeśli zaakceptuje ją lekarz.

Jak stosować zastrzyk antykoncepcyjny

Raz na trzy miesiące w ciągu pierwszych 5 dni cyklu pielęgniarka albo lekarz robi domięśniowy zastrzyk. Gdy kobieta rodziła, a nie karmi piersią, zastrzyk robi się 5 dni po porodzie, a jeśli karmi - w 6. tygodniu od porodu. Niektóre kobiety same podają sobie lek, ale nieumiejętnie zrobiony zastrzyk jest bolesny.

Korzyści jakie daje antykoncepcja w zastrzyku

  • wysoka skuteczność: 0,2 w w skali Pearla
  • o zastosowaniu środka trzeba pamiętać tylko raz na kwartał
  • preparat działa antykoncepcyjnie zaraz po podaniu
  • zmniejsza ryzyko rozwoju endometriozy i dolegliwości związane z PMS
Ostatnio dodane na forum
zobacz wszystkie »
 
 
Nie zarejestrowany, 13.10.2014 9:55
Czytam waszą dyskusje i doszłam do wniosku że ten zastrzyk to nie dla mnie, chociaż gin mnie namawiał, że to bardzo wygodny sposób na antykoncepcję. Zostanę jednak przy pigułkach do których osłonowo farmaceutka poleciła mi harmonellę, która chroni serce, wątrobę a dodatkowo korzystnie wpływa na włosy, skórę i paznokcie, które ostatnio miałam w opłakanym stanie.
Nie zarejestrowany, 02.10.2014 10:44
Jestem zdecydowanie na NIE!!! Tak źle jak po zastrzyku nie czułam się chyba nigdy. Zawroty głowy, huśtawka nastrojów, wymioty - makabra! Jak poszłam do lekarza, żeby mi dał coś na zobojętnienie działanie zastrzyku, ale powiedział, że nic nie może poradzić, że widocznie mój organizm nie był przygotowany na tak dużą dawkę hormonów :/
 

Wady zastrzyku antykoncepcyjnego

  • przeciwwskazania takie, jak w przypadku pozostałych preparatów hormonalnych
  • sprzyja zakrzepom, zwiększa ryzyko osteoporozy
  • zdarza się, że po zastrzyku kobiety mają przeciągające się krwawienia miesiączkowe
  • stosowanie preparatu przez 1-2 lata może spowodować przyrost wagi o ok. 3 kg, przez 4-6 lat nawet o 5-6 kg
  • zastrzyk wywołuje długotrwały efekt antykoncepcyjny; w ciążę można zajść średnio po 10 miesiącach od ostatniego wstrzyknięcia
  • bywa, że po odstawieniu leku miesiączkę musi wywołać ginekolog

Ile kosztuje zastrzyk antykoncepcyjny

Około 40 zł za trzy miesiące.

fb udostępnij tweet udostępnij g+ udostępnij print wydrukuj
Zobacz także
Zdjęcia: Jupiterimages

Aktualizacja: 05.03.2014

Komentarze (1 - 10 z 224)
ona, 13.09.2014 15.49
» zgłoś nadużycie » ODPOWIEDZ
Witam, ja wzięłam pierwszy zastrzyk 3 tygodnie temu i póki co jest ok i jestem zadowolona. Pani robiąca zastrzyk mówiła, że po pierwszym zastrzyku trzeba odczekać ze współżyciem jakieś 1-2 tygodni. Teraz zastanawiam się, jak będą mijały te 3 miesiące - czy zastrzyk trzeba zrobić 2 tygodnie przed końcem, żeby była ciągłość, czy po prostu czekać do końca tych równych 3 mies i wtedy iść zrobić? Może Panie które stosują już dłuższy czas mi doradzą, bo ja zapomniałam się zapytać, a teraz jestem zielona. Kiedy wziąć kolejny ????
 
Ala, 06.09.2014 21.39
» zgłoś nadużycie » ODPOWIEDZ
Ja zle znosilam 3 miesiace antykoncepcji. Woda mi sie zastawala w organizmie i przytylam. Okres mialam co miesiac ale bardzo skapy. Natomiast po 3 miesiacach gdy zastrzyk przestal dzialac to dostalm okres, ktory trwal z 2 tyg. Hmmm moje cykle trwaja 34 dni... a teraz juz 2 tyg okres mi sie spoznia. Testy pokazuja, ze w ciazy nie jestem ale wlasciwie to nie wiem co sie ze mna dzieje.
 
koteczek 27, 14.08.2014 22.13
» zgłoś nadużycie » ODPOWIEDZ
za 2 tygodnie powinnam wziasc drugi zastrzyk , ale go nie wezme . okres miałam prawie 3 tygodnie a plamienia mam do dziś to jakas masakra a do tego glowa często mnie boli i od 2 dni mam mdlosci i nabrzmialy brzuch czuje się jak bym była w ciąży. rezygnuje z tej metody. Tylko co teraz mam brac implantu nie chce. A dodam ze schudłam przez te 3 miesiące 1,7 kg. nadal karmie piersią .
 
aneta72_darmstadt, 08.06.2014 16.59
» zgłoś nadużycie » ODPOWIEDZ
Mam 42 lata, jestem zdrowa, nie pale, nie pije. Zastrzyk mialam zrobiony 2 dni przed okresem tzn 22.05 i bylo ok az do 31.05,wtedy dostalam okres i do dzis 8.06 jeszcze nie ustapil i raczej po obfitosci sadze, ze tak szybko sie nie skonczy. Mam zepsuty nastrój, wszystko mnie denerwuje, bo mialo byc bez okresu a tutaj jest i sie przedluza,trwa juz 9 dzien.. Zebym wiedziala, ze tak bedzie to zdecydowalabym sie znowu na wkladke na 3 lata. Byc moze to skutki uboczne hormonów? kiedys bralam tabletki antykoncepcyjne i mialam okres co 2 tygodnie. I teraz tez hormonalny zastrzyk wiec byc moze hormony mi nie sluza? Byc moze sie to wszystko ustabilizuje po pewnym czasie ale boje sie ze jesli juz tak sie to zaczelo i trwa juz 9 dni to tak szybko sie nie skonczy. Jestem wsciekla ze dla wlasnej wygody chcialam zastrzyk a wyszlo na odwrót!!!!
 
Derka, 05.06.2014 14.00
» zgłoś nadużycie » ODPOWIEDZ
Ja zastanawiałam się nad implantem, ale cóż jednak gdy co miesiąc występuje krwawienie to jest jakiś komfort. Biorę tabletki naraya i dla mnie są idealne mimo że przytyłam, ale dzięki temu wyszłam z niedowagi. Może inne metody są lepsze pod względem że nie zapomni się o wzięciu tabletki ale według mnie ustawienie sobie codziennego budzika jest dobre i likwiduje możliwość zapomnienia o tabletce. Prawdą jest że każdy organizm inaczej reaguje na różne metody antykoncepcji ale najlepiej zaczynać od takich które można od razu odstawić. Pozdrawiam
 
Ona, 12.05.2014 21.17
» zgłoś nadużycie » ODPOWIEDZ
Ja wzięłam zastrzyk pierwszy i ostatni raz. Byłam rozdrazniona, przytylam 8 kg, dostałam jakiś syfow na twarzy:( ogólnie strasznie sie czułam, odliczalam dni do końca. Nigdy wiecej! Tabletki zawsze moge odrzucić a zastrzyk dopiero po 3 mc.
 
BETI, 27.03.2014 15.10
» zgłoś nadużycie » ODPOWIEDZ
A ja odradzam implant i zastanawiam się nad zastrzykiem, ale z tego wszystkiego co czytam to wnioskuję, że każdy organizm jest inny. Ja po implancie pół roku nie miałam okresu, potem tylko brudzenia przez miesiąc a teraz już trzeci miesiąc mam okres i to bardzo obfity. Sama nie wiem co teraz wziąć, bo implanta muszę się pozbyć na dniach. Dodam jeszcze, że karmię piersią i oprócz obfitej miesiączki jest wszystko ok.
 
Justyna, 12.02.2014 15.20
» zgłoś nadużycie » ODPOWIEDZ
Hejka dziewczyny!Ja wzięłam zastrzyk po raz drugi i znowu dzień po ukłuciu mam okres....co prawda bólu nie czuję , ale jak sie pytałam pielęgniarki miesiączka nie powinna wystąpić , a ja ją mam co miesiąc przez 6-7dni co mnie wkurza...to był ostatni zastrzyk...chcę kolejne dziecko ale z tego co wyczytałam na różnych forach może to trochę potrwać...z drugiej strony żałuję, lecz moja mała ma prawie 5 mies i ciąża tak szybko nie jest wskazana.Przytyć nie przytyłam, wręcz przeciwnie ,mam mniejszą wagę niż przed ciążą Nie wiem jak wy ale ja jestem strasznie drażliwa.
 
Elcia1981, 10.02.2014 13.05
» zgłoś nadużycie » ODPOWIEDZ
Po pierwszej ciąży brałam najpierw tabletki anty- ale albo nie miałam okresu w ogóle,albo krwawiłam 3 miesiące - potem dostałam zastrzyk depo-provera i super efekt- zastrzyki brałam 7 lat,potem przestałam i po niecałych 2 latach zaszłam w ciążę.Po drugiej ciąży znów biorę zastrzyki - są bezkonkurencyjne jak dla mnie.W przychodni proponowali mi implant ,lecz moja koleżanka trochę narzeka na stany depresyjne.U mnie rewelacja- chudnę bez specjalnej diety,nie zatrzymuje się mi woda w organizmie - najlepiej samemu spróbować i to nie przez miesiąc lecz min ze 3 zastrzyki - tyle potrzebuje ciało,by "oswoić" się ze zmianami.
 
aga, 21.01.2014 20.38
» zgłoś nadużycie » ODPOWIEDZ
uzywam plasterki od 1,5 roku i ogolnie bardzo chwale tylko trzeba co tydzien pamietac i brzydko wyglada skora wokol plasterka, myslalam o zastrzyku ale czytam wiecej negatywow i zastanawiam sie czy warto jesli plasterki sie sprawdzaja, zero nadwagi czy jakichkolwiek innych skutkow ubocznych..
 
następne »
strona 1 z 23
reklama
DlaPacjentow24.pl
Najpopularniejsze artykuły
Metoda Yuzpe – antykoncepcja awaryjna Metoda Yuzpe – antykoncepcja awaryjna

Yuzpe to antykoncepcyjna metoda doraźna, polegająca na przyjęciu zwiększonej dawki hormonów w...

więcej

3425

Tabletka "po": Escapelle i Postinor duo. Jak działają i ile kosztują? Tabletka "po": Escapelle i Postinor duo. Jak działają i ile kosztują?

Tabletka "po" to często jedyna metoda, by uniknąć ryzyka niechcianej ciąży. Stosuje się je po...

więcej

15961

Niskodawkowe tabletki antykoncepcyjne polecane dla młodych kobiet Niskodawkowe tabletki antykoncepcyjne polecane dla młodych kobiet

Młodym kobietom i nastolatkom, które chcą rozpocząć współżycie i zabezpieczyć się przed zajściem w...

więcej

4252

Pigułka antykoncepcyjna. Co osłabia skuteczność antykoncepcji hormonalnej? Pigułka antykoncepcyjna. Co osłabia skuteczność antykoncepcji hormonalnej?

Jeśli bierzesz pigułkę antykoncepcyjną zwróć uwagę na leki, które zażywasz i minerały, jakie...

więcej

5354

Zamów bezpłatny newsletter

zapisz się
Autodiagnoza

Wybierz badanie

albo

Alfabetyczny indeks badań

A B C D E F G H I J
K L Ł M N O P R S Ś
T U W Z Ż
Eksperci

Obecność skrzepów krwi we krwi miesiączkowej jest objawem bardzo obfitych krwawień miesiączkowych, zwykle towarzyszą im bóle brzucha. Obfite krwawienia miesiączkowe, zwłaszcza jeśli występują od...

Grupy wsparcia
data

Październik 24, 2014

Diety cud nie działają. W zasadzie powinnam napisać, że działają, ale krótko :(. Przerabiałyście to pewnie tak jak ja wiele razy, głównie przed wakacjami . Trzeba zmienić sposób odżywiania i to jest najprostszy sposób na ładna figurkę:) :). Poczytajcie sobie o diecie nykuk. Dla mnie...

data

Październik 23, 2014

Ja również jeste fanką Foreverslimu.Wcześniej nie wierzyłam za bardzo w skuteczność tabletek odchudzających.Ale dzięki Foreverslimowi zmieniłam swoje zdanie.To dzięki tabletką w końcu udało mi się schudnąć.Rzeczywistość jest taka że schudłam bardzo dużo i bez efektu jo-jo.

data

Październik 23, 2014

Novoslim jeeeeeest najlepszy! właśnie się ważyłam minął miesiąc i już 3 kg mniej jak tak dalej pójdzie to sukces życia!

data

Październik 23, 2014

Jeżeli sie odchudzać to na prawdę w sposób zdrowy i bezpieczny.Sama nie muszę i nie musiałam się nigdy odchudzać ale moja koleżanka stosowała właśnie tabletki Foreverslim.I schudła sporo ale z tego co mi wiadomo jest zdrowa i do dnia dzisiejszego nie przytyła.

reklama
Zdrowa społeczność

Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody MURATOR S.A.. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody MURATOR S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.