Karnawał: jak wyszczuplić sylwetkę? Dieta i sprytne triki na bal karnawałowy

2020-12-22 12:28 Aneta Grabowska

Karnawał trwa, a twoja figura daleka jest od doskonałości? Wbrew pozorom zdążysz ją jeszcze poprawić. Wystarczy trochę silnej woli, szybka dieta i... sporo sprytu. Poznaj sprytne triki, które sprawdzą się nie gorzej niż odchudzanie, gdy chcesz wyglądać szczupło, idąc na bal karnawałowy.

Chcesz być szczupła, bo bal karnawałowy tuż tuż? W kilka tygodni lub dni nie pozbędziesz się nadprogramowych kilogramów, na które pracowałaś latami. Ale odpowiednia dieta, trochę ruchu i sprytne triki sprawią, że twoja sylwetka będzie smuklejsza, poczujesz nową energię i w szampańskim nastroju ruszysz do tańca.

Spis treści

  1. Szczupła w karnawale - szybka dieta
  2. Szczupła w karnawale - szybki trening
  3. Sprytne triki wyszczuplające

Szczupła w karnawale - szybka dieta

Zacznij od 1–2-dniowej diety opartej wyłącznie na warzywach i owocach. Możesz jeść je surowe, w postaci zupy lub gotowane na parze. Powinnaś pić ok. 2 litrów niegazowanej wody mineralnej, świeżo wyciskanych soków warzywnych i owocowych. Taka dieta dostarcza sporo witamin i minerałów, a także sycącego błonnika, więc nie będziesz czuła głodu.

W następnych dniach jadaj 5 razy dziennie, ale niewielkie porcje i dużo pij. Wybieraj warzywa i owoce, ciemny ryż, kasze, ryby i chude mięso oraz fermentowane produkty mleczne.

By uniknąć wzdęć i zaparć (ich skutkiem jest często zbyt krągły brzuszek), odstaw m.in. rośliny strączkowe, cebulę, kapustę, gruszki. W razie potrzeby ratuj się preparatami z apteki (np. Hepason Complex, Manti Gastop, Ispagul, Xenna).

Nie przesadzaj z solą, bo zatrzymuje wodę w organizmie, za to używaj ziół i innych przypraw.

Wystrzegaj się potraw tłustych, słodyczy, dań z torebki i gazowanych napojów. W ciągu tygodnia takiej diety masz szansę zrzucić nawet 3 kg.

    Szczupła w karnawale - szybki trening

    Karnawał będązie sprawdzianem dla twojej kondycji. Byś nie musiała walczyć z zadyszką po jednym tańcu, zacznij trening już dziś. Postaw na ćwiczenia aerobowe: jogging, aerobik, stepperfat burning, które świetnie spalają tkankę tłuszczową i poprawiają formę.

    Trenuj codziennie ok. godziny. Dodaj do tego tradycyjne brzuszki, by wyszczuplić brzuch. Nie oczekuj, że stracisz w tydzień 5 kg, ale ćwiczenia poprawią kontury sylwetki, wzmocnią i podkreślą mięśnie, a także dodadzą wigoru.

    Sprytne triki wyszczuplające

    Kamuflaż to doskonały sposób na szczuplejszy wygląd. Dlatego jeśli twojej figurze daleko do ideału, musisz szczególnie starannie zaplanować balowy strój.

    • Zdecyduj się na bieliznę korygującą – spłaszczy brzuch i ukryje nieestetyczne fałdki, wysmukli i biodra, zaokrągli i podniesie pośladki. Wybór jest bardzo duży (m.in. pas modelujący talię, wysokie figi, gorset, body, zabudowane majtki z nogawkami, a także kostium od linii biustu do poziomu powyżej kolan). Bieliznę dobieraj według obwodu bioder i talii (jeśli będą graniczne, wybierz mniejszą). Źle dopasowana sprawi, że nie będziesz czuć się komfortowo, i nie przyniesie oczekiwanego efektu. Taka bielizna jest niezbędna, jeśli chcesz „wbić się” w sukienkę rozmiar mniejszą niż zwykle.
    • Dobierz też właściwy stanik. Zwróć uwagę, by jego obwód ściśle przylegał do ciała, a miseczki mieściły całe piersi. Fason (balkonetka, full-cup, half-cup, push-up) wybierz według gustu, ale stosownie do kreacji. Jeśli piersi wystają poza obrys sylwetki, to przy obfitych biodrach talia wydaje się węższa. Jeżeli zaś masz szerokie ramiona, piersi nie powinny tak się układać, bo poszerza górna część sylwetki.
    • Aby wysmuklić figurę, włóż sukienkę jednobarwna – im ciemniejsza, tym lepsza. Zdecyduj się na dopasowaną, ale nie obcisłą suknię, która wyeksponuje atuty sylwetki, np. ładny biust, a odwróci uwagę np. od zbyt krągłego brzuszka (m.in. długa suknia odcinana pod biustem albo w stylu 20. z obniżonym stanem).
    • Głębszy dekolt w serek ładnie podkreśli duże piersi, a ponadto optycznie wysmukli sylwetkę. Taki efekt da także długi naszyjnik lub długie kolczyki. Małe piersi powiększy duży i okrągły dekolt, marszczenia materiału czy falbanki na biuście.
    • Jeżeli masz masywne ramiona, zrezygnuj z sukienki odkrywającej je (zwłaszcza z amerykańskim dekoltem) albo przynajmniej ukryj niedoskonałości pod zwiewnym szalem. W tym przypadku dobrze sprawdzi się strój z rękawami (np. 3/4).
    • Jeśli masz słabo zaznaczoną talię, dobierz delikatny pasek, aby ją podkreślić. Jest to jednak niedozwolone, gdy na brzuchu widoczne są fałdy – pasek tylko je uwydatni. Tuz przed balem wyprostuj się, unieś głowę i pięknie się uśmiechnij. Efekt gwarantowany!
    Jak szybko schudnąć
    Zrób to koniecznie

    Wybierz buty z elastyczną podeszwą, na stabilnym, niezbyt wysokim (do 5 cm) obcasie, by nie obciążać kręgosłupa i nie męczyć stóp. Ten trik sprawi, że będziesz wyglądała na wyższą i szczuplejszą, a także doda seksapilu. Ponadto będziesz poruszać się z gracją, napinając pośladki i wciągając brzuch.

    Czytaj też:

    miesięcznik "Zdrowie"

    Czy artykuł był przydatny?
    Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
    KOMENTARZE
    Annka_Zu
    |

    Heh ja nie wierze w takie cuda, potem ze zdwojoną siłą wraca to co się zrzuciło

    Estera
    |

    Koniecznie przejdź na tzw. NISKIE węglowodany. ZESZCZUPLEJESZ !!

    cegla
    |

    brzmi ciekawie. zaczynam od jutra ;-)

    popolinki
    |

    no to start! czas do soboty ;)