Antybiotyk a pigułki Ovulastan [Porada eksperta]

2017-02-13 18:40 dr n. med. Alina Krychowska-Ćwikła

Witam. Biorę Ovulastan, blister rozpoczęłam w środę. W niedziele kochałam się w partnerem, On skończył we mnie. A od dzisiaj lekarz przepisał mi antybiotyk OSPEN. Czytałam, że może on osłabić działanie pigułek. Czy lepiej się wstrzymać i zacząć brać antybiotyk np. jutro czy nie grozi mi ciąża i mogę brać antybiotyk? Pozdrawiam!

Dzień dobry! Proszę rozpocząć kurację antybiotykiem, brać regularnie tabletki antykoncepcyjne i dodatkowo w tym cyklu zabezpieczać się prezerwatywą. Jeżeli do tej pory brała Pani regularnie tabletki, to nie miała Pani owulacji i w ciążę Pani nie zajdzie. Pozdrawiam

Sprawdź też: Prezerwatywy - rodzaje i rozmiary. Jak założyć prezerwatywę?

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

dr n. med. Alina Krychowska-Ćwikła

Lekarz specjalista-położnik Ursynowskiego Centrum Zabiegowego i Poradni Ginekologiczno-Położniczej SPZOZ Warszawa-Ursynów, adiunkt w Zakładzie Dydaktyki Ginekologiczno-Położniczej na Wydziale Nauki o Zdrowiu Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego oraz redaktor działu Nauka i dydaktyka kwartalnika „Położna. Nauka i praktyka” PZWL. Przyjmuje w Centrum Medycznym Polmed.

Inne porady tego eksperta

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
KOMENTARZE