Domowe sposoby na nadciśnienie. Jak obniżyć ciśnienie tętnicze bez leków?

2020-02-20 8:39
Domowe sposoby na nadciśnienie. Jak obniżyć nadciśnienie tętnicze bez leków?
Autor: Photos.com Domowe sposoby na nadciśnienie. Jak obniżyć nadciśnienie tętnicze bez leków?

Domowe sposoby na nadciśnienie tętnicze sprawią, że uchronisz serce przed skutkami często towarzyszącego ci stresu czy napięcia nerwowego. Niefarmakologiczne metody leczenia wysokiego ciśnienia krwi naprawdę skutecznie wspomagają leki, a w niektórych przypadkach mogą je z czasem zastąpić. Poznaj domowe sposoby na nadciśnienie. Dzięki temu przekonasz się, że wysokie ciśnienie tętnicze można obniżyć także bez leków.

Domowe sposoby na nadciśnienie pomogą skutecznie obniżyć ciśnienie tętnicze. Warto je też stosować profilaktycznie, nawet gdy twoje ciśnienie jest w normie.

Pamiętaj jednak, że przy wyższym nadciśnieniu konieczne jest leczenie farmakologiczne, dlatego mierz regularnie swoje ciśnienie i gdy nie uda ci się go obniżyć, zmieniając styl życia i dietę, skonsultuj się z lekarzem.

Jak dobrać leki na nadciśnienie?

Idealne ciśnienie krwi wynosi 120/80 mm Hg. Dopiero wynik 140/90 mm Hg oznacza, że masz nadciśnienie tętnicze. Jednak nie zawsze wysokie ciśnienie krwi oznacza, że jesteśmy skazani na leki.

Domowe sposoby na nadciśnienie

Domowe sposoby na nadciśnienie tętnicze

  • Spaceruj codziennie przez 30 minut

Codzienny spacer pomoże sercu sprawniej pompować krew i efektywniej dotlenić komórki ciała. Im żwawszy spacer, tym jego efekty będą szybciej widoczne.

Aby jeszcze bardziej wspomóc pracę serca, w trakcie spaceru zrób 5-minutową przerwę i weź kilka głębokich oddechów.

Głębokie i spokojne oddechy zmniejszą poziom hormonów stresu, a co za tym idzie - obniżą ciśnienie krwi.

  • Wzbogać swoją dietę w potas

Osoby z chorobą nadciśnieniową powinny wzbogacić swój jadłospis w potas, ponieważ w leczeniu wysokiego ciśnienia często stosuje się leki o działaniu moczopędnym.

W związku z tym należy regularnie uzupełniać niedobory potasu w organizmie, np. stosując dietę bogatą w nasiona soi, pomidory, banany czy suszone śliwki.

  • Wyeliminuj sól z jadłospisu

Osoby z nadciśnieniem powinny szczególnie zwrócić uwagę na sól w diecie. Osoba zmagająca się z wysokim ciśnieniem krwi nie powinna spożywać więcej niż pół łyżeczki soli dziennie.

Osoby z nadciśnieniem powinny także uważać na przetworzoną żywność (np. konserwy, wędliny) oraz niezdrowe przekąski zawierające dużo soli (np. orzeszki solone, chipsy i krakersy).

  • Miej pod ręką ciemną czekoladę

Ciemna czekolada zawiera flawonole, które zapobiegają skurczom naczyń krwionośnych i uelastyczniają je.

W związku z tym ciemna czekolada nie tylko obniża ciśnienie krwi, lecz także zapobiega miażdżycy.

Najlepiej spożywać ok. 60 gramów gorzkiej czekolady dziennie (z min. 70% kakao).

  • Rzuć palenie

Zawarta w tytoniu nikotyna drastycznie podnosi ciśnienie krwi, w związku z tym regularne palenie papierosów sprawia, że nasze serce cały dzień niepotrzebnie szybciej pompuje krew.

Sprawdź, jakie jeszcze negatywne skutki ma palenie papierosów

    • Pij zioła na nadciśnienie

    Głóg, dziurawiec i lipa skutecznie obniżają ciśnienie krwi.

    Napary z tych ziół, pite 2 razy dziennie, rozszerzają naczynia krwionośne, a tym samym regulują pracę serca.

    Ale UWAGA! Dziurawiec wchodzi w interakcję z niektórymi lekami na nadciśnienie.

    Sprawdź, które jeszcze zioła skutecznie obniżają ciśnienie krwi

    Polecamy
    jesz co lubisz dash

    Autor: Time S.A

    Pamiętaj, że odpowiednio dobrana dieta pomoże obniżyć ciśnienie krwi. Skorzystaj z JeszCoLubisz - innowacyjnego systemu dietetycznego Poradnika Zdrowie i ciesz się indywidualnie dobranym planem oraz stałą opieką dietetyka. Zadbaj o swoje zdrowie i zmniejsz ryzyko chorób układu krążenia.

    • Jedz czosnek

    Spożywany regularnie czosnek obniża ciśnienie krwi i zmniejsza ryzyko zawału serca czy wylewu krwi do mózgu.

    Czosnek zapobiega bowiem zaleganiu cholesterolu w ścianach tętnic i powstawaniu zakrzepów.

    Czy artykuł był przydatny?
    Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.