Swędzenie skóry głowy i wypadanie włosów przy cukrzycy [Porada eksperta]

2014-01-21 13:59 dr n. med. Elżbieta Szymańska

Moja matka od 15-stu lat choruje na cukrzycę 2 stopnia. Jest po ostrym zapaleniu trzustki. Pani diabetolog uregulowała jej skaczący cukier, ale od jakiegoś czasu narzeka na swędzącą głowę i wypadające włosy. Włosy myje szamponem Dermena przeciw wypadaniu włosów. Proszę o radę, jak dalej postępować.

Powinna Pani zgłosić się do dermatologa.

Przede wszystkim należy zweryfikować, czy świąd wiąże się ze współistnieniem zmian skórnych, czy też jest samoistny. W przypadku izolowanego świądu, który może towarzyszyć cukrzycy, leczy się go objawowo miejscowymi i doustnymi lekami przeciwświądowymi. W przypadku występowania zmian skórnych należy postawić jednoznaczne rozpoznanie (konieczne do tego jest wykonanie badania lekarskiego) w celu ustalenia dalszej terapii.

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

dr n. med. Elżbieta Szymańska

Dermatolog-wenerolog. Zajmuje się dermatologią klasyczną i estetyczną. Pracuje jako z-ca kierownika w Klinice Dermatologii CSK MSW oraz dyr. ds. medycznych Centrum Profilaktyki i Terapii w Warszawie. Od 2011 r. pełni funkcję kierownika naukowego Studiów Podyplomowych WUM “Medycyna Estetyczna”.

Inne porady tego eksperta

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
KOMENTARZE