Piasek w nerce [Porada eksperta]

2013-04-07 22:22 Adam Zakościelny

Mam 22 lata i kilka dni temu stwierdzono, że mam piasek w prawej nerce(bardzo bolalo mnie właśnie podbrzusze z prawej strony i mój mocz był krwisty). Leki biorę od 3 dni, a ból zawsze nasila się tak po południu. Czy długo to tak będzie bolało? Za wszelkie informacje bardzo dziekuję.

Piasek jest określeniem bardzo niejednoznacznym. Ma pan prawdopodobnie drobne złogi i ich wydalanie może powodować dolegliwości. Ponadto obecność złogów może powodować powstanie odczynu zapalnego otaczających tkanek co nasila objawy. Kamica może nawracać. Tramal jest silnym lekiem przeciwbólowym, ale może warto stosować również leki przeciwzapalne. Jak długo będzie trwało wydalanie nie wiem. Nie wiem jak oceniono np w USG. Powinien pan również przyjmować duże ilości płynów.

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Adam Zakościelny

Klinika Nowotworów Układu Moczowego Centrum Onkologii w Warszawie, ZZOZP Gabinet konsultacji onkologicznej (bez zabiegów), Warszawa, ul. Nowolipie 31.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W numerze 12/2019 "Zdrowia" wszystko o fizjoterapii, operacja "przez dziurkę", leczenie raka trzustki, kim jest asystent zdrowienia, zielone biuro, antyrakowe menu, idealna koloryzacja. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i sprawdzonych porad!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 12/2019

Materiał partnerski

KOMENTARZE