Dodatkowe wstrzyknięcia insuliny [Porada eksperta]

2013-04-08 8:33 Jolanta Mętrak

Obecnie jestem na insulinie: w dzień - novorapid 3 razy po 4 jednostki, na noc - insulatard 8 jednostek. W internecie znalazłam, że dodatkowe wstrzyknięcia, aby spadł poziom cukru po dodatkowym posiłku, to błędne koło, że powoduje to wzrost cukru i przyrost masy ciała. Czy to prawda i na jakiej zasadzie to działa?

Wszystko zależy od wielkości dodatkowego posiłku. W przypadku przekąsek, które nie powinny przekraczać 1-2 WW, dodatkowe wstrzyknięcia insuliny są niepotrzebne. Jeżeli przy 4 wstrzyknięciach musi Pani sporadycznie dostrzyknąć insulinę w celu obniżenia poziomu cukru, to też nie powoduje to tycia. Natomiast częste dostrzykiwanie do 4 wstrzyknięć może powodować przyrost ciężaru ciała, ale raczej wynika to z ilości jedzenia niż samej insuliny.

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Jolanta Mętrak

Prócz specjalizacji chorób wewnętrznych zajmuje się także fachowym odchudzaniem, przyjmuje w Centrum Medycznym DAMIANA i Poliklinice „Czajkowscy” w Piasecznie (ul. Kilińskiego 14).

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

Czytaj e-wydanie cenie 1,00 zł i zyskaj dostęp do numerów archiwalnych! W nr 6/2020 "Zdrowia" m.in.: jak działają jelita, 10 pytań o wazektomię, uzależnienia a płeć, dłonie pod ochroną, ćwiczenia na smukłe nogi. "Zdrowie" to 76 stron rzetelnej wiedzy!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie  6/2020
KOMENTARZE