Plamienie a przesunięcie miesiączki [Porada eksperta]

2018-05-18 12:35 Barbara Grzechocińska

Ww lipcu mam wyjazd i akurat przypadałby mi okres, więc zaczęłam brać tabletki antykoncepcyjne w 5 dniu miesiączki, by przesunąć okres o parę dni. Gdy zaczęłam pierwsze opakowanie, to po dwóch tygodniach zaczęłam plamić, trwało to parę dni. W sobotę wzięłam 21 tabletkę i zrobiłam 7-dniową przerwę, nie dostałam normalnego okresu, tylko od poniedziałku znowu plamię. Akurat w tych dniach chciałam dostać. Mam okres co 28 dni i żeby utrzymać tę datę muszę dalej brać tabletki do sierpnia? Jeśli tak, to czy mogę w czasie brania tabletek znowu plamić? Czy jeśli już je odstawię i zaczęłam plamić 14 maja, to czy okres przypadnie mi na 11 czerwca, czy jest ryzyko, że on się przestawi bez tabletek, że np. będzie z 2 tygodnie?

Jeśli po odstawieniu tabletek zaczęła Pani plamić 14 maja, to radzę albo przyjąć tę datę jako pierwszy dzień miesiączki i przyjmować tabletki w schemacie zalecanym przez producenta, albo przyjmować tabletki z hormonami w sposób ciągły, bez przerwy. W żadnym z tych schematów nie ma gwarancji, że nie pojawi się nieoczekiwanie krwawienie.

Czytaj też:

Jak przesunąć miesiączkę (okres)?

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Barbara Grzechocińska

Adiunkt Katedry i Kliniki Położnictwa i Ginekologii Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Przyjmuje prywatnie w Warszawie przy ul. Krasińskiego 16 m 50 (zapisy codziennie w godzinach 8-20).

Inne porady tego eksperta

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

Czytaj e-wydanie cenie 1,00 zł i zyskaj dostęp do numerów archiwalnych! W nr 6/2020 "Zdrowia" m.in.: jak działają jelita, 10 pytań o wazektomię, uzależnienia a płeć, dłonie pod ochroną, ćwiczenia na smukłe nogi. "Zdrowie" to 76 stron rzetelnej wiedzy!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie  6/2020
KOMENTARZE