Euthyrox i insulina a skąpe miesiączki [Porada eksperta]

2018-10-06 17:45 Barbara Grzechocińska

Od 11 lat choruję na cukrzycę i przyjmuję insulinę. Oprócz tego mam niedoczynność tarczycy, biorę Euthyrox N25 (2 tabletki rano). Nie zawsze miałam regularne miesiączki, czasami spóźniały się nawet 2-3 tygodnie, lecz były obfite i trwały zazwyczaj 5 dni. Od 2 miesięcy w terminie miesiączki mam skąpe upławy krwi, które trwają 1-2 dni. Czy jest to wina hormonów?

Skąpe krwawienia miesiączkowe mogą być spowodowane chorobą tarczycy i niewyrównaną jej funkcją lub zaburzeniami w funkcji jajników i dlatego radzę zgłosić się do lekarza.

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Barbara Grzechocińska

Adiunkt Katedry i Kliniki Położnictwa i Ginekologii Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Przyjmuje prywatnie w Warszawie przy ul. Krasińskiego 16 m 50 (zapisy codziennie w godzinach 8-20).

Inne porady tego eksperta

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

Czytaj e-wydanie cenie 1,00 zł i zyskaj dostęp do numerów archiwalnych! W nr 6/2020 "Zdrowia" m.in.: jak działają jelita, 10 pytań o wazektomię, uzależnienia a płeć, dłonie pod ochroną, ćwiczenia na smukłe nogi. "Zdrowie" to 76 stron rzetelnej wiedzy!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie  6/2020
KOMENTARZE