Impotencja - jakie są przyczyny? [Porada eksperta]

2013-04-07 13:53 Barbara Grzechocińska

Co powoduje impotencję u mężczyzn? Czy branie hormonów (estrogenów lub testosteronu) może ją spowodować? Jakie skutki może mieć zażywanie przez mężczyznę przez dłuższy okres (parę miesięcy) non stop jednego z tych hormonów?

Przyjmowanie testosteronu nie zaburza erekcji. Przyjmowanie estrogenów, zależnie od dawki i długości stosowania, teoretycznie, ponieważ nie robiono badań, może spowodować impotencję. Jest wiele przyczyn braku wzwodu, dla przykładu można wymienić: wady wrodzone (brak jąder, wnętrostwo, przepukliny rdzeniowe, rozszczep kręgosłupa, zaburzenia wydzielania hormonów na poziomie podwzgórzowo-przysadkowym, choroby ośrodkowego układu nerwowego <<stwardnienie rozsiane, urazy mózgu i rdzenia, nowotwory>>, przewlekła niewydolność nerek, choroby serca i naczyń (niewydolność, miażdżyca, zakrzepica), cukrzyca, alkohol, palenie papierosów, niektóre leki, problemy psychologiczne.

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Barbara Grzechocińska

Adiunkt Katedry i Kliniki Położnictwa i Ginekologii Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Przyjmuje prywatnie w Warszawie przy ul. Krasińskiego 16 m 50 (zapisy codziennie w godzinach 8-20).

Inne porady tego eksperta

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
KOMENTARZE