Wypadające włosy [Porada eksperta]

2013-03-18 7:39

Od wielu lat mam problemy z utratą włosów - kilka lat temu wypadły mi wszystkie. Musiałam długo się leczyć, żeby odrosły. Mam nadczynność tarczycy, biorę leki. Włosy są bardzo rzadkie, cały czas zażywam wzmacniające witaminy. Co jeszcze mogę zrobić?

Wypadanie włosów, które u Pani wystąpiło kilka lat temu, najrawdopodobniej nie wiązało się z niedoborami witaminowymi lub dietetycznymi, tylko było odmianą łysienia plackowatego rozlanego. Proszę się nie martwić na zapas, że choroba nawróci. W chwili obecnej wystarczy, że zastosuje Pani standardowe metody pielęgnacji włosów: doustne preparaty wzmacniające - witaminy z mikroelementami, odżywki poprawiające jakość łodygi włosa i okresowo kuracje z ampułkami zawierającymi aminoksidil wzmacniający mieszki włosowe.

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

dr n. med. Elżbieta Szymańska

Dermatolog-wenerolog. Zajmuje się dermatologią klasyczną i estetyczną. Pracuje jako z-ca kierownika w Klinice Dermatologii CSK MSW oraz dyr. ds. medycznych Centrum Profilaktyki i Terapii w Warszawie. Od 2011 r. pełni funkcję kierownika naukowego Studiów Podyplomowych WUM “Medycyna Estetyczna”.

Inne porady tego eksperta

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.