Ćwiczenia mięśni Kegla po porodzie naturalnym [Porada eksperta]

2015-12-22 9:23 Barbara Grzechocińska

Jestem 2 lata po porodzie drogami natury, od roku nieregularnie ćwiczę mięśnie Kegla, teraz już z kulkami Kegla o wadze 136 g, bez trudu utrzymuję je w pochwie przy ćwiczeniach fizycznych. Czy jeszcze coś mogę zrobić, aby jeszcze bardziej wzmocnić te mięśnie, czy już się bardziej nie da ich wzmocnić? Z kulkami ćwiczę również w spoczynku po prostu zaciskając mięśnie, czy to również dobry pomysł?

Z tego, co pani napisała wynika, że pani wysiłek przynosi dobre efekty, wystarczający w profilaktyce osłabiania mięśni istotnych z punktu widzenia obniżania narządów płciowych i nietrzymania moczu. Oprócz ćwiczeń Kegla można wykonywać inne ćwiczenia wzmacniające mięśnie dna miednicy.

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Barbara Grzechocińska

Adiunkt Katedry i Kliniki Położnictwa i Ginekologii Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Przyjmuje prywatnie w Warszawie przy ul. Krasińskiego 16 m 50 (zapisy codziennie w godzinach 8-20).

Inne porady tego eksperta

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

Czytaj e-wydanie cenie 1,00 zł i zyskaj dostęp do numerów archiwalnych! W nr 6/2020 "Zdrowia" m.in.: jak działają jelita, 10 pytań o wazektomię, uzależnienia a płeć, dłonie pod ochroną, ćwiczenia na smukłe nogi. "Zdrowie" to 76 stron rzetelnej wiedzy!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie  6/2020
KOMENTARZE