Chrom a pigułki antykoncepcyjne [Porada eksperta]

2015-05-06 0:11 Barbara Grzechocińska

Od kilku dni biorę tabletki Belara. Mam niedobory progesteronu, ciągłe krwawienia, a przez całą ciążę brałam Duphaston, po którym źle się czułam, więc wspólnie z doktor zdecydowałyśmy o braniu tabletek. Przeczytałam, że nie wolno zażywać przy nich chromu, a ja biorę witaminy i są one dodatkowo wzmocnione chromem i wapniem. Czy bezpiecznie mogę je brać?

Ma pani wybór: albo odstawić tabletki, albo przestać przyjmować witaminy z chromem, albo z niczego nie rezygnować - przyjmować tabletki w jak największych odstępach czasu i równocześnie stosować dodatkową metodę antykoncepcyjną.

Czytaj też:

Tabletki antykoncepcyjne - rodzaje, nazwy, działanie

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Barbara Grzechocińska

Adiunkt Katedry i Kliniki Położnictwa i Ginekologii Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Przyjmuje prywatnie w Warszawie przy ul. Krasińskiego 16 m 50 (zapisy codziennie w godzinach 8-20).

Inne porady tego eksperta

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

Czytaj e-wydanie cenie 1,00 zł i zyskaj dostęp do numerów archiwalnych! W nr 6/2020 "Zdrowia" m.in.: jak działają jelita, 10 pytań o wazektomię, uzależnienia a płeć, dłonie pod ochroną, ćwiczenia na smukłe nogi. "Zdrowie" to 76 stron rzetelnej wiedzy!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie  6/2020
KOMENTARZE