Antykoncepcja a "pełny" stosunek [Porada eksperta]

2013-04-08 10:48 Barbara Grzechocińska

Witam! Po raz pierwszy odkąd współżyję pozwoliłam partnerowi na wytrysk kiedy jego penis znajdował się wewnątrz pochwy. Zażywam regularnie tabletki antykoncepcyjne (Novynette) od ponad roku. Stosunek odbył się w dwie doby po odstawieniu tabletek, gdyż była to przerwa kiedy miała wystapić miesiączka. Okres dostałam kilka dni pózniej...Czy powinnam mieć obawy??Czy w ogóle zażywając tabletki regularnie od ponad roku powinnam mieć obawy co do zajścia w ciążę podczas pełnego stosunku??

Antykoncepcja hormonalna jest jedną z najbardziej skuteczych metod antykoncepcyjnych. Działanie antykoncepcyjne jest zachowane nawet podczas 7 dniowej przerwy. Nie jest jednak metodą dającą 100 proc. pewności. Jeżeli kobieta współżyje, zawsze musi liczyć się z możliwością rozwoju ciąży.

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Barbara Grzechocińska

Adiunkt Katedry i Kliniki Położnictwa i Ginekologii Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Przyjmuje prywatnie w Warszawie przy ul. Krasińskiego 16 m 50 (zapisy codziennie w godzinach 8-20).

Inne porady tego eksperta

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
KOMENTARZE