Wypadanie włosów [Porada eksperta]

2013-04-05 23:45 dr n. med. Elżbieta Szymańska

Witam. Od jakiegoś czasu wypadają mi włosy w zwiększonych ilościach. Od trzech tygodni zaczęłam stosować szampon Klorane z wyciągiem z chininy, odżywkę Biowax do wypadających włosów, ampułki radical i suplement diety Inneov. Obecnie wydaje mi się, że włosów zaczęło wypadać więcej, stąd pytanie: czy można stosować te wszystkie "wzmacniacze" razem, czy nie? Może ich składy się wzajemnie nie lubią. Proszę o odpowiedź i własne sugestie dotyczące walki z nadmiernym wypadaniem włosów. Pozdrawiam.

W przypadku nadmiernego wypadania włosów przede wszystkim należy ustalić przyczynę takiego procesu. Konieczne jest wykonanie badania włosów i skóry głowy (trichogram, trichoskopia) oraz w zależności od uzyskanych wyników, dodatkowych badań krwi. We wstępnym etapie, w oczekiwaniu na wyniki diagnostyki można zastosować miejscowo pochodną minoksidilu, który poprawia ukrwienie mieszka włosowego, pobudzając wzrost włosów

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

dr n. med. Elżbieta Szymańska

Dermatolog-wenerolog. Zajmuje się dermatologią klasyczną i estetyczną. Pracuje jako z-ca kierownika w Klinice Dermatologii CSK MSW oraz dyr. ds. medycznych Centrum Profilaktyki i Terapii w Warszawie. Od 2011 r. pełni funkcję kierownika naukowego Studiów Podyplomowych WUM “Medycyna Estetyczna”.

Inne porady tego eksperta

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W numerze 12/2019 "Zdrowia" wszystko o fizjoterapii, operacja "przez dziurkę", leczenie raka trzustki, kim jest asystent zdrowienia, zielone biuro, antyrakowe menu, idealna koloryzacja. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i sprawdzonych porad!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 12/2019

Materiał partnerski

KOMENTARZE