Wrastające włoski na nogach [Porada eksperta]

2013-04-07 21:27 dr n. med. Elżbieta Szymańska

Depiluję nogi woskiem cukrowym i od pewnego czasu bardzo mi wrastają włosy - tworzą się stany zapalne, a skóra w dotyku jest chropowata. Jak się depilować, żeby nie było tego typu efektów i jak walczyć efektami ubocznymi depilacji?

Wrastające włosy są wynikiem nieprawidłowego kąta ustawienia łodygi włosa. W tych przypadkach należy unikać miechanicznego wyrywania włosów (wosk, depilator elektryczny). Najskuteczniejsza jest wtedy depilacja laserowa, lub nieco bardziej uciążliwa (częste powtarzanie) depilacja kremem lub golarką.

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

dr n. med. Elżbieta Szymańska

Dermatolog-wenerolog. Zajmuje się dermatologią klasyczną i estetyczną. Pracuje jako z-ca kierownika w Klinice Dermatologii CSK MSW oraz dyr. ds. medycznych Centrum Profilaktyki i Terapii w Warszawie. Od 2011 r. pełni funkcję kierownika naukowego Studiów Podyplomowych WUM “Medycyna Estetyczna”.

Inne porady tego eksperta

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

Czytaj e-wydanie cenie 1,00 zł i zyskaj dostęp do numerów archiwalnych! W nr 6/2020 "Zdrowia" m.in.: jak działają jelita, 10 pytań o wazektomię, uzależnienia a płeć, dłonie pod ochroną, ćwiczenia na smukłe nogi. "Zdrowie" to 76 stron rzetelnej wiedzy!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie  6/2020
KOMENTARZE