Retinoid a solarium/opalanie [Porada eksperta]

2013-04-04 12:45 dr n. med. Elżbieta Szymańska

Mam 18 lat i leczę się u dermatologa z trądziku (dość łagodny przebieg). W solariach widnieje informacja, że podczas używania retinoidów nie można korzystać z solarium. Dlaczego? Parę razy korzystałem i nic się nie stało. Jak już zakończę terapię retinoidami, to jak często mogę chodzić na solarium, by było to jak najmniej szkodliwe?

Nie wolno korzystać z solarium w czasie terapii retinoidami. Może dojść w tym przypadku do podrażnienia skóry, przesuszenia jej, powstania przebarwień lub zmian zapalnych. To, iż po kilku wizytach nic się nie stało, nie oznacza, że przy kolejnej efekt będzie równie łagodny. Poza tym należy pamiętać o objawach późnych - np. przebarwienia będą widoczne dopiero po zejściu opalenizny.

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

dr n. med. Elżbieta Szymańska

Dermatolog-wenerolog. Zajmuje się dermatologią klasyczną i estetyczną. Pracuje jako z-ca kierownika w Klinice Dermatologii CSK MSW oraz dyr. ds. medycznych Centrum Profilaktyki i Terapii w Warszawie. Od 2011 r. pełni funkcję kierownika naukowego Studiów Podyplomowych WUM “Medycyna Estetyczna”.

Inne porady tego eksperta

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
KOMENTARZE