Nadmierne wydzielanie sebum na twarzy [Porada eksperta]

2018-03-22 13:41 dr n. med. Elżbieta Szymańska

Mam problem z nadmiernym wydzielaniem sebum na twarzy, nos zaczyna się świecić już godzinę po jego przypudrowaniu, nawet oczy mam "tłuste". Czy są jakieś suplementy diety, które mogą ograniczyć to zjawisko? Mam 31 lat, hormony ok, nie choruję i nie biorę żadnych leków.

Suplementy diety nie mają udokumentowanego klinicznie działania przeciwłojotokowe. W przypadku ograniczonego (miejscowego) łojotoku zaleca się raczej kremy lub żele o działaniu blokującym pracę gruczołów łojowych, np. miejscowe retinoidy.

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

dr n. med. Elżbieta Szymańska

Dermatolog-wenerolog. Zajmuje się dermatologią klasyczną i estetyczną. Pracuje jako z-ca kierownika w Klinice Dermatologii CSK MSW oraz dyr. ds. medycznych Centrum Profilaktyki i Terapii w Warszawie. Od 2011 r. pełni funkcję kierownika naukowego Studiów Podyplomowych WUM “Medycyna Estetyczna”.

Inne porady tego eksperta

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
KOMENTARZE