Miniaturyzacja mieszków włosowych a wypadanie włosów [Porada eksperta]

2015-12-28 13:36

Od kilku lat strasznie przerzedziły mi się włosy, szczególnie z przodu przy czole. Mam straszne prześwity, które już naprawdę mnie krępują. Byłam u trychologa, który zrobił mi badanie skóry i stwierdził miniaturyzację mieszków włosowych i powiedział że przyczyną może być albo tarczyca, albo hormony. Zrobiłam wszystkie możliwe badania tarczycy z krwi i wszystko w idealnym porządku. Brałam tabletki antykoncepcyjne przez 6 lat - odstawiłam je i po 4 miesiącach zrobiłam badania hormonów i tu również idealne wyniki. Gdzie jeszcze szukać przyczyny?

W przypadku miniaturyzacji mieszków włosowych w rozpoznaniu uwzględnia się łysienie androgenowe. Nie zawsze wiąże się ono z zaburzeniami hormonalnymi, niekiedy wynika z nadreaktywności mieszków włosowych na androgeny. W takim przypadku stosuje się leczenie objawowe - terapia zawsze jest dobierana indywidualnie. Warto, aby zgłosiła się pani na konsultację dermatologiczną.

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

dr n. med. Elżbieta Szymańska

Dermatolog-wenerolog. Zajmuje się dermatologią klasyczną i estetyczną. Pracuje jako z-ca kierownika w Klinice Dermatologii CSK MSW oraz dyr. ds. medycznych Centrum Profilaktyki i Terapii w Warszawie. Od 2011 r. pełni funkcję kierownika naukowego Studiów Podyplomowych WUM “Medycyna Estetyczna”.

Inne porady tego eksperta

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.