Lek Aknenormin - kiedy przerwać stosowanie? [Porada eksperta]

2014-06-16 12:24 dr n. med. Elżbieta Szymańska

Mam pytanie dotyczącego leku Aknenormin. Przyjmuję go już trzeci miesiąc. Przepisała mi go pani dermatolog, ponieważ mam straszny łojotok na twarzy. Poprawę widać, ale ponieważ lek ten ma skutki uboczne, chciałbym wiedzieć, jakie badania mam wykonać oprócz enzymów wątrobowych i czy nadal przyjmować lek? W sumie zażyłem już ponad 90 tabletek (jedna na dzień).

Wymieniony lek powinien być stosowany pod kontrola lekarską. Konieczne jest poza tym okresowe wykonywanie badań laboratoryjnych: morfologia, enzymy wątrobowe, lipidogram.

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

dr n. med. Elżbieta Szymańska

Dermatolog-wenerolog. Zajmuje się dermatologią klasyczną i estetyczną. Pracuje jako z-ca kierownika w Klinice Dermatologii CSK MSW oraz dyr. ds. medycznych Centrum Profilaktyki i Terapii w Warszawie. Od 2011 r. pełni funkcję kierownika naukowego Studiów Podyplomowych WUM “Medycyna Estetyczna”.

Inne porady tego eksperta

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W numerze 1/2020 "Zdrowia": leczenie zimnem, pielęgnacja skóry w onkoterapii, zimowe kontuzje, odmładzanie bez skalpela, jak zwalczyć nawyk odwlekania, specjały na świąteczny stół. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i praktycznych wskazówek!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 1/2020

Materiał partnerski

KOMENTARZE