Kuracja Axotretem a opalanie [Porada eksperta]

2016-06-30 13:08 dr n. med. Elżbieta Szymańska

Tydzień temu zakończyłam leczenie trądziku Axotretem, przez 5 miesięcy stosowałam go 2 razy dziennie, później przez ostatni niecały miesiąc raz dziennie. Za dwa dni wyjeżdżam nad jezioro chciałabym się opalać. Czy jest to bardzo niebezpieczne i co może mi się stać, jak będę się opalać, czy trądzik na twarzy wróci? Czy powstaną jakieś plamy?

Przez około 1 miesiąc po zakończeniu terapii tym lekiem należy chronić się przed słońcem, np. stosując krem z filtrem UV (faktor 30 lub 50) ze względu na to, iż skóra jest nadmiernie przesuszona i skłonna do podrażnień oraz tworzenia przebarwień.

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

dr n. med. Elżbieta Szymańska

Dermatolog-wenerolog. Zajmuje się dermatologią klasyczną i estetyczną. Pracuje jako z-ca kierownika w Klinice Dermatologii CSK MSW oraz dyr. ds. medycznych Centrum Profilaktyki i Terapii w Warszawie. Od 2011 r. pełni funkcję kierownika naukowego Studiów Podyplomowych WUM “Medycyna Estetyczna”.

Inne porady tego eksperta

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
KOMENTARZE