Dieta dla mężczyzny pobudzająca apetyt na seks

2011-01-17 15:23 Agnieszka Leciejewska, dietetyk

Twój mężczyzna ma ostatnio mniejszą ochotę na seks? Zastosuj u niego odpowiednią dietę rozbudzającą erotyczny apetyt. Żywność jest naturalnym źródłem substancji, które wzmacniają organizm, dodają energii, wigoru,poprawiają libido i sprawią, że twój partner stanie się kochankiem namiętnym niczym Don Juan.

Nie bez powodu mówi się „przez żołądek do serca” – niektóre produkty działają lepiej na potencję niż szampan i blask świec. Dobrze skomponowany, lekko strawny posiłek potrafi rozniecić u mężczyzny prawdziwy żar namiętności. Oto lista produktów zaostrzających erotyczny apetyt. Zadbaj, by te afrodyzjaki znalazły się w diecie twojego partnera.

Dieta na lepszy seks: białko dodaje wigoru

Każdego dnia podawaj swojemu mężczyźnie 3–4 łyżki chudego twarogu, szklankę mleka, kefiru lub jogurtu, porcję (150 g) pieczonego lub duszonego mięsa. Dwa, trzy razy w tygodniu przygotuj mu ryby morskie, jajka (pod warunkiem że nie ma kłopotów z cholesterolem). To najlepsze źródła pełnowartościowego białka. Buduje mięśnie, pobudza wytwarzanie i wydzielanie testosteronu, sprzyjając zachowaniu sprawności seksualnej.
Białko składa się z aminokwasów. Jeden z nich – arginina – jest głównym składnikiem nasienia, pobudza wydzielanie tlenku azotu, który usprawnia przepływ krwi, co jest istotne dla prawidłowego wzwodu. Inny aminokwas – histydyna – przekształca się w histaminę. Ta zaś wywołuje rozkurcz i wzrost przepuszczalności naczyń krwionośnych, odpowiada za zaczerwienienie twarzy, gdy jesteśmy podnieceni, i nasila wytwarzanie śluzu w narządach płciowych.

Dieta pobudzająca: moc energii i mniej stresu

W jadłospisie kochanka powinny się znaleźć przetwory z pełnego ziarna: 3–4 kromki pełnoziarnistego pieczywa, 3–4 łyżki brązowego ryżu lub kaszy. Dostarczają one węglowodanów złożonych (łagodnie podnoszą poziom glukozy we krwi, sprawiając, że partner długo będzie pełen energii i wigoru). Produkty zbożowe to także źródło błonnika (zapobiega nadwadze) i witamin z grupy B. Łagodzą one objawy stresu (a długotrwały stres obniża sprawność seksualną), przyśpieszają przemianę materii, są też niezbędne do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego i wytwarzania hormonów płciowych.

Jakie afrodyzjaki działają na mężczyzn? Zobacz TO WIDEO

Dieta na lepszy seks: by zmysły nie prysły

Od czasu do czasu zaproponuj partnerowi danie z zielonym groszkiem, soją, soczewicą, fasolką szparagową. Mają sporo lecytyny. To najbogatsze źródło choliny potrzebnej do powstania acetylocholiny – jednego z neuroprzekaźników związanego z aktywnością seksualną. Acetylocholina odpowiada za przekazywanie bodźców pomiędzy komórkami nerwowymi. Dzięki temu  organizm partnera będzie bardziej wrażliwy na bodźce seksualne.

Dieta na lepszy seks: witamina E – na płodność

Dla zachowania sprawności seksualnej warto używać 1–2 łyżek dziennie oleju lnianego lub rzepakowego, podsuwać ukochanemu orzechy do chrupania, a na kolację przygotować sałatkę z awokado. Zawarta w nich witamina E wspomaga działanie przysadki mózgowej, ta zaś steruje pracą gruczołów wydzielających hormony płciowe, pobudza aktywność seksualną i zwiększa siłę mięśni.

Czytaj też: Dieta na potencję - co jeść, żeby wzmocnić erekcję?

Dieta na lepszy seks: nasiona, jarzyny

W diecie kochanka nie może zabraknąć nasion dyni, pestek słonecznika lub sezamu. Zawierają dużo cynku, który podnosi poziom testosteronu. Niedobór tego minerału może być przyczyną zmniejszonego popędu płciowego. Wzbogacając menu w produkty bogate w cynk (owoce morza, ryb, ziarna zbóż, orzechy, mięso i wędliny), możesz przywrócić zainteresowanie seksem u partnera. Sprzymierzeńcami kochanków są też warzywa – kiełki pszenicy, pomidory, cebula, brokuły, seler, kapusta. To bogate źródła błonnika oraz beta-karotenu (wspomaga wytwarzanie hormonów płciowych) i składników mineralnych, w tym potasu (jego brak może osłabić potencję). Warzywa zawierają także sporo selenu. Jest on niezbędny do wytwarzania testosteronu i prawidłowej budowy jąder. A ponieważ w czasie wytrysku mężczyźni tracą ponad połowę zgromadzonego w organizmie selenu, warto go regularnie uzupełniać, serwując partnerowi miseczkę warzyw, najlepiej surowych.

Ważne

Miłosne zapędy studzą

» Ciężko strawne i tłuste mięso, a także wędliny, tłuszcze zwierzęce, sery żółte. To źródło nasyconych kwasów tłuszczowych i cholesterolu, które zwiększają ryzyko miażdżycy, powodując gorsze ukrwienie narządów płciowych.
» Białe pieczywo i produkty z mąki typu 450–650 oraz purée z ziemniaków zawierają tuczące węglowodany, a nadwaga obniża sprawność seksualną.
» Słodycze sprzyjają nadwadze i cukrzycy.Te zaś prowadzą do problemów z potencją.
» Żywność wysoko przetworzona (np. chipsy, zupy z torebek) zawiera dużo konserwantów i substancji dodatkowych, a mało składników mineralnych, co pogarsza jakość spermy.
» Alkohol w nadmiarze, zamiast pobudzać, usypia. Np. wódka, choć początkowo sprawia, że krew krąży szybciej, po chwili powoduje spadek sił witalnych. Piwo wywołuje ociężałość.
» Kawa – w małych ilościach pobudza, w zbyt dużych powoduje wypukiwanie magnezu z organizmu. Męczysz się wtedy szybciej, a twoje zainteresowanie seksem spada.

Dieta na lepszy seks: słodki finał

Korzystny wpływ na aktywność seksualną mają również cytrusy oraz uznawane za afrodyzjaki truskawki, jagody i jeżyny. Zawarta w nich witamina C bierze udział w wytwarzaniu spermy. Twoim sprzymierzeńcem jest też czekolada, bo wspaniale poprawia nastrój. W miłosnej kuchni nie może zabraknąć bazylii, chili, cynamonu, curry, kolendry, lubczyku, gałki muszkatołowej, papryki, pieprzu oraz korzenia żeń-szenia. Przyśpieszają trawienie, poprawiają krążenie, dodają energii. No i coś do picia. Dla abstynentów najlepszy będzie sok owocowy, herbatka imbirowa albo z korzenia żeń-szenia. Zmysły rozgrzeje też lampka ulubionego lekkiego wina lub kieliszek węgierskiego tokaju.

Rozbudzają pożądanie

» pieczywo pełnoziarniste z pestkami dyni
» brązowy ryż, kasza gryczana, kasza jęczmienna
» chudy twaróg, kefir, jogurt, maślanka
» chuda wołowina, cielęcina, drób – gotowane, duszone bez obsmażania na tłuszczu lub pieczone w folii
» ryby morskie (łosoś, dorsz, sola, mintaj) przyrządzone na grillu, pieczone w folii aluminiowej
» orzechy, migdały, czekolada w umiarkowanych ilościach
» oliwa, olej rzepakowy i lniany
» brokuły, kalafior, pomidory, ogórki
» zioła i przyprawy – imbir, cynamon, anyż, gałka muszkatołowa
» czosnek, seler, por, pietruszka, bakłażany, brokuły, szparagi, wszystkie warzywa liściaste, a także papryka, marchew i różne kiełki
» grzyby, zwłaszcza prawdziwki, smardze i trufle
» awokado, jeżyny, kiwi i ananasy

miesięcznik "Zdrowie"
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W numerze 12/2019 "Zdrowia" wszystko o fizjoterapii, operacja "przez dziurkę", leczenie raka trzustki, kim jest asystent zdrowienia, zielone biuro, antyrakowe menu, idealna koloryzacja. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i sprawdzonych porad!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 12/2019
KOMENTARZE
Sławomir
|

No tak, ale coś bierzesz (Vigrogan jakaś chemia), a zwiększyć apetyt na sex (libido) można zwiększyć też poprzez zwykłe składniki zawarte w żywności.

Włodek
|

To niektórzy potrzebują diety żeby mieć apetyt na babeczki? :D masakra co się dzieje z tym światem. U mnie wszystko wporządku, chociaż z racji wieku nie wszystko zawsze działa tak jak powinno, no ale odkąd biore vigrogan jest nieporównywalnie lepiej. No cóż, ktoś musi zadowalać nasze kobietki skoro młodzi się do tego nie palą :P