Tabletki hormonalne a cukrzyca [Porada eksperta]

2015-03-25 22:51 Barbara Grzechocińska

Mam cukrzycę typu I i przez ostatnie pół roku brałam tabletki hormonalne o nazwie Vibin Mini. Całkiem niedawno temu, tj. w ubiegły piątek, odstawiłam je, gdyż branie ich, było i jest bezcelowe. W ten weekend, po odstawieniu tych tabletek, cukry zaczęły mi spadać, pomimo tego że jadłam tyle samo, co wcześniej.Teraz już trochę się to unormowało, ale nadal mam jeszcze takie gwałtowne i niespodziewane spadki cukru we krwi. Czy odstawienie tabletek hormonalnych może być tego przyczyną? Na ulotce jest napisane, że można je odstawić w każdej chwili. Ile czasu po odstawieniu tabletek organizm potrzebuje, by wrócić do normy?

Z punktu widzenia osoby chorej na cukrzycę ważne jest to, że tabletki hormonalne mają wpływ na przemianę węglowodanów. Stąd konieczność kontroli glikemii zarówno kiedy się włącza tabletki, jak i w momencie ich odstawienia.

Dawki insuliny należy odpowiednio zmienić. To, co jest napisane w ulotce, dotyczy kobiet zdrowych.

Organizm powinien wrócić do stanu poprzedniego bezpośrednio po odstawieniu antykoncepcji hormonalnej.

Czytaj też:

Tabletki antykoncepcyjne - rodzaje, nazwy, działanie

Antykoncepcja hormonalna - skuteczność pigułek, plastrów i wkładek antykoncepcyjnych

Co osłabia skuteczność tabletek antykoncepcyjnych?

Tabletki "po" - jak działają i ile kosztują?

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Barbara Grzechocińska

Adiunkt Katedry i Kliniki Położnictwa i Ginekologii Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Przyjmuje prywatnie w Warszawie przy ul. Krasińskiego 16 m 50 (zapisy codziennie w godzinach 8-20).

Inne porady tego eksperta

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
KOMENTARZE