McDonald's "odchudza" zestawy Happy Meal

2019-01-24 14:10

McDonald’s zmienia skład produktów w Happy Meal. Do 2022 roku, maksymalna wartość kaloryczna dziecięcego zestawu wyniesie 600 kcal. W produktach, które go tworzą nie będzie sztucznych barwników i konserwantów oraz mniej tłuszczy nasyconych, cukru i sody.

McDonald's odchudza zestawy Happy Meal
Autor: thinkstockphotos.com

W ramach „Polityki wsparcia rodzin”, wspólnie z Alliance for Healthier Generation, McDonald’s opracował kompleksowy plan zmian żywieniowych w produktach, które poleca klientom-dzieciom. Firma zobowiązała się przede wszystkim do zbilansowania samych posiłków. Jakich zmian należy się spodziewać?

Co najmniej połowa możliwych kombinacji zestawów Happy Meal dostępnych w restauracjach McDonald's, na ekranach kiosków zamówieniowych, na stronie www i aplikacji mobilnej będzie zawierać maks. 600 kcal, w tym 10 proc. kcal pochodzących z tłuszczy i 10 proc. z cukru oraz 650 mg sodu. W Happy Meal ma już nie być sztucznych barwników i aromatów. Zredukowana także zostanie ilość środków konserwujących.

Do Happy Meal’a nie będzie już można dobierać cheesburgerów i mleka czekoladowego, a jedynie wodę. W zestawach ma też pojawić się mniejszy o połowę niż obecny rozmiar porcji frytek, tzw. kids size.

McDonald’s planuje także podjąć inne działania marketingowe, aby zachęcić rodziny i dzieci do wyboru z jej oferty owoców, warzyw, niskotłuszczowych, produktów mlecznych i produktów pełnoziarnistych oraz wody. 

Wszystkie te plany McDonald’s zamierza zrealizować w ciągu najbliższych 4 lat, czyli do 2022 roku. Firma tłumaczy, że dużą część jej restauracji stanowią rodziny z dziećmi, dlatego przy projektowaniu zmian skupiła się na ofercie dla najmłodszych.

McDonald’s Polska kilka lat temu włączył się w promocję zdrowego żywienia oraz zapobiegania nadwadze i otyłości u dzieci. W materiałach promocyjnych Happy Meal pokazuje jedynie wodę, herbatę i sok jako uzupełnienie zestawów. Jako drugi produkt firma oferuje pomidorki i owocogurt, zamiast zabawki do zestawu dodaje jabłko lub mus owocowy, a na opakowaniach Happy Meal, papierowych serwetach oraz kanałach e-sprzedaży umieszcza informacje o wartościach odżywczych poszczególnych produktów.

CZYTAJ TEŻ: