Leczenie przebarwień po trądziku [Porada eksperta]

2013-04-07 17:43
Porada dermatologa
Autor: Getty Images

Witam, mam 22 lata i dużo czerwonych przebarwień na twarzy po trądziku. Wyczytałam na forum o kremie "Glyco-A" z kwasem glikolowym, zakupiłam go. Stosuję go od 2 tygodnie codziennie, jednak nie zauważyłam żadnych zmian. Może coś źle robię lub powinnam jakoś skórę dodatkowo przygotować? Stosuję codziennie na wieczór, w ogóle skóra się nie łuszczy, przebarwienia się nie zmniejszyły jedynie może trądzik się nie pojawia. Chciałabym się dowiedzieć o jakieś dodatkowe rady odnośnie do tego kremu? Pozdrawiam

Przebarwienia skóry wymagają długotrwałego leczenia. Kremy wybielające można stosować jednocześnie z innymi metodami medycznymi, np. peelingami chemicznymi lub zabiegami wybielającymi. W przypadku braku poprawy do rozważenia jest laseroterapia. Niestety wszystkie te metody są bardzo kosztowne. Na pewno z najprostszych metod warto polecić ochronę przed słońcem, aby nie nasilać zmian oraz preparaty z witaminą C, które mają działanie rozjaśniające.

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

dr n. med. Elżbieta Szymańska

Dermatolog-wenerolog. Zajmuje się dermatologią klasyczną i estetyczną. Pracuje jako z-ca kierownika w Klinice Dermatologii CSK MSW oraz dyr. ds. medycznych Centrum Profilaktyki i Terapii w Warszawie. Od 2011 r. pełni funkcję kierownika naukowego Studiów Podyplomowych WUM “Medycyna Estetyczna”.

Inne porady tego eksperta

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.