Pedofilia: jak rozpoznać molestowanie seksualne dziecka?

2013-02-12 10:46 ap

Podejrzewasz, że twoje dziecko już wie co to jest zły dotyk? Zastanawiasz się, czy nie było molestowane seksualnie? Co może świadczyć, o tym, że dziecko zetknęło się z pedofilem?

Pedofilia to zaburzenie seksualne - pedofil dąży do kontaktów seksualnych z dzieckiem: począwszy od obnażania się i masturbowania w obecności dziecka, dotykania jego narządów płciowych, a na pełnych stosunkach seksualnych kończąc. Sygnały, które mogą (ale nie muszą!) wskazywać na molestowanie seksualne dziecka:

  • dziwna wydzielina z narządów rodnych dziecka wskazująca na podrażnienia lub reakcję alergiczną czy chorobą okolic intymnych;
  • ból okolic intymnych albo reagowanie dziecka, jakby je tam coś bolało, np. w czasie gry w piłkę zasłania narządy rodne (nigdy wcześniej tego nie robiło), odmawia jazdy na rowerze z powodu dyskomfortu siedzenia na siodełku;
  • unikanie kontaktu fizycznego – przytulania, głaskania;
  • masturbacja w miejscach publicznych, mimo że je upominasz i tłumaczysz, na jakie zachowania ma przyzwolenie;
  • zachęcanie innych (dzieci lub dorosłych) do dotykania jego narządów płciowych;
  • dotykanie narządów rodnych zwierząt i stymulowanie ich;
  • próby dotykania narządów rodnych dzieci lub dorosłych, mimo sprzeciwu z ich strony;
  • nagłe i bardzo intensywne (niemal wyłącznie takie) zabawy o charakterze seksualnym, zwłaszcza ze starszymi dziećmi;
  • nagłe rysowanie obrazków na których jest akt seksualny i narządy płciowe;
  • problemy ze snem, koszmary nocne, moczenie nocne;
  • obawa przed niektórymi miejscami lub ludźmi;
  • zaburzenia odżywiania – wstręt do jedzenia, utrata apetytu lub nadmierny apetyt;
  • opowiadanie o  nowym starszym przyjacielu i tajemnicach, jakie z nim ma.

Jeśli zaczniesz podejrzewać, że być może twoje dziecko padło ofiarą pedofila i było molestowane seksualnie, postępuj rozważnie i powoli. Takie wydarzenia wpłyną na psychikę twojego dziecka bardzo silnie, dlatego tak ważna jest szybka, ale rozważna reakcja.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

Nowy numer magazynu Dziecko Zakupy i My już w sprzedaży! A w nim ponad 200 polecanych produktów dla mamy, dziecka i kobiet w ciąży a także inspiracje i porady dla całej rodziny! 164 strony za 4,99 zł.

Sprawdź
Dziecko zakupy i my
KOMENTARZE
Matka
|

Zglos sprawe na policje. Tylko nie mow nikomu. Jesli tesc cos bedzie podejrzewal, to wykasuje szybko zdjecia czyli jedyny material dowodowy. Nie zwlekaj. Nie pozwol by dziecko przyszlo do ciebie pewnego dnia i opowiedzialo jak je dziadek molestowal... nigdy sobie nie wybaczysz ze dopuscilas do tego.
Nagraj wypowiedzi dziadka. Pamietaj, czesc rodziny i przyjaciol moze nie uwierzyc... ludzie nie lubia czyichs roblemow i odwracaja sie plecami gdy trzeba pomoc w niewygodnej sprawie.

Matka
|

Szukam osob ktorych dotknelo zjawisko pedofili osobiscie lub w rodzinie. Gdzie powolywani sa na bieglych zwykli psychologowie, nie seksuolodzy. Gdzie dziecko podczas rozmowy z bieglymi nie jest nawet pytane o sprawce. Gdzie prokuratura pomaga sprawcy po koleji odrzucajac caly matrial dowodowy.
Prosze o kontakt na sprawa.2016@wp.pl

magda
|

jak rozpoznac

magda
|

ja zaczelam sie niepokoic o moja 7 miesieczna corke jak muj tesc zaczol robic jej zdjecia jak zmienialam jej pieluszke kiedy indziej jak ja kompalam wogole jakies teksty rzucal zebym ja rozebrala bo ona lubi miec gola pupe niby to zartem powiedzial ale zaczelam sie bac kiedy ja muj maz i tesciowa poszlismy do kosciola a mala z nim zostala jak przyszlismy to on byl w samych gaciach a jej rekawek i raczka smierdzialy takim dziwnym zapachem moczu. on takie zdjecia robil tez swojemu drugiemu synowi jak ten byl jeszcze niemowlakiem bo sama widzialam to zdjecie i jeszcze niedawno unas w rodzinie urodzila sie druga dziewczynka i tesc tez jej zrobil zdjecie ufajdanej pupy. sam opowiadal ze pokazal te zdjecia jakiejs ciotce aona do nieo zeby skasowal te zdjecia bo go ktos oskarzy o pedofilje i zaczol sie smiac zreszta caly czas cos tam napomina o tej pedofilji tak jak by sie tlumaczyl mowi ze kiedys to bylo normalne ze sie robilo takie zdjecia ja sie tylko zastanawiam poco mu te zdjecia a najgorsze jest to ze niemialam nic do powiedzenia bo wygladalo to calkiem niewinnie ze o tak stary chlop starej daty ale nigdy niezostawje juz malej samej nie ufam nikomu nieufam mu.on tez niema komputera i internetu na szczescie bo pedofile raczej maja iwtedy to byla bym juz pewna jak ktos to przeczyta do da mi jakas podpowiedz i opinje

Anita
|

A są przesłanki ku temu wyraźne? Bo czasem zwykle przytulanie i kąpanie może być uznane przez kogoś nadwrażliwego że to molestowanie a tak być nie musi.Poznałam w życiu dwie dziewczynki jako dziewczynka i one były molestowane jak się dowiedzieliśmy po latach.Pierwsza z nich była od trzeciego roku życia bardzo tulona i dotykana przez ojca co ona jak mówiła uznawała za przytulanie i wyraz miłości.W wieku 13 lat ojciec ją gwałcił i wyszło na jaw gdy urodziła córkę w wieku 14 lat.A drugą koleżankę nigdy ojciec nie zgwałcił ale dotykał,obnażał i nad wyraz kochał.To wyszło bardzo późno i w obu przypadkach ojcowie sypiali z córkami.

Anita
|

Nie potrafię tego zrozumieć.To choroba psychiczna i takie osoby powinny być izolowane do końca życia.Uważam też że nie odpowiednie jest spanie ojca z córką.Facet,któremu podobają się dziewczynki i nastolatki jest ohydny i obrzydliwy.Tylko trudno rozpoznać gnoji.To może być każdy facet i całkiem często wspaniały mąż i ojciec.

xxx
|

Biorąc pod uwagę to, że 5% społeczeństwa odczuwa pociąg seksualny w stosunku do dzieci można założyć, że dziecko spotyka sięcodziennie z pedofilem na ulicy, a jedynie nikły procent takich osób "dąży do kontaktów seksualnych z dziećmi". Cała reszta zapewne zaspokaja się po przez masturbację.

kasia
|

Ja uwazam, ze jest wiele sposobow na wychowanie niz krzyk. Pozwalajac na takie zachowanie dziecko bedzie tego naduzywac

karolina
|

Znacie już nową kampanie Fundacji Dzieci Niczyje, ta z krzyczącymi dzieciakami… Za moich czasów dzieciaki siedziały cicho w domu i pomagały, a nie latały i szukały wrażeń. Takie akcje nie były konieczne, po co uczyć dzieci krzyczeć.

marysia-1503@wp.pl
|

Gdzie w pierwszej kolejnosci mozna zglosic,ze mam podejzenia ,ze konkubent corki molestuje wnuczke