Problem z antydepresantami [Porada eksperta]

2013-04-08 12:32

Panie doktorze ma za sobą trzecie podejście do antydepresantów. Ma nerwicę lękowa z lękiem napadowym. Najpierw był seroxat pięć dni - koszmar, coaxil 7 dni dwa bardzo silne ataki, teraz zoloft 7 dni - bardzo złe samopoczucie wrażenie, że wariuję i umieram bez przerwy (bóle głowy, napady paniki, ciągłe ekstremalne napięcie, kurcz jelit całkowity brak łaknienia). Nie wytrzymuję tygodnia staję się wrakiem człowieka. Czy da się to leczyć inaczej? U mnie dominują objawy somatyczne (przewód pokarmowy) i derealizacja. Proszę o radę jakie inne leki mogą pomóc. Od 5 miesięcy biorę Afobam (3x 1/2 0,25 mg /dobę).

Trudno Panu radzić na odległość, z pewnością leczy się Pan u specjalisty i to jest właściwy adres. Bywa, że kolejne leki nie pomagają. Ale w tym przypadku nawet nie można powiedzieć, że stosowane leki nie są skuteczne, tylko co najwyżej, że są źle tolerowane. Działanie leku zaczyna się po 2-4 tyg. zażywania! Nie mam też pewności, że leki były źle tolerowane, takie reakcje mógł spowodować mimowolny lęk przed nowym lekiem i skoncentrowanie lękliwej uwagi na wszelkich sygnałach ze strony ciała. Afobam bierze Pan już stanowczo za długo i doszło do uzależnienia, z tym też coś trzeba zrobić - ale w porozumieniu z psychiatrą. Pozdrawiam!

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Tomasz Jaroszewski

Psychiatra z II stopniem specjalizacji 

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.