6 miesiąc ciąży a anafralin [Porada eksperta]

2009-01-28 20:38 Tomasz Jaroszewski

Przed ciążą brałam anafralin. Przestałam go brać, gdy zaszłam w ciążę. Teraz jestem w 6 miesiącu i stan choroby się pogorszył. Lekarz przepisał mi pół tabletki do końca ciąży. Czy ta dawka może zaszkodzić dziecku i jak to może się objawiać? Boję się, że mogę urodzić chore dziecko...

Pani samopoczucie jest gorsze i ono także oddziałuje na dziecko. Jeśli lekarz poleca brać lek (Anafranil - zresztą w minimalnej dawce), to widać sądzi, że depresja matki może dziecku bardziej zaszkodzić niż zażywany przez nią lek. Zresztą to już 6-ty miesiąc ciąży, wszystkie organy dziecka są już odpowiednio rozwinięte, wady rozwojowe już nie grożą. Przed porodem trzeba omówić z psychiatrą i położnikiem sposób kontynuowania leczenia i ewentualne odstawienie dziecka od piersi. Pozdrawiam!

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Tomasz Jaroszewski

Psychiatra z II stopniem specjalizacji 

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

Czytaj e-wydanie! Z kodem rabatowym: "wiosna" tylko 2,50 zł za 96 stron porad o zdrowiu! Dodatkowo otrzymasz dostęp do numerów archiwalnych. W nr 4/2020 „Zdrowia m.in.: poradnik alergika, choroby zakaźne pod lupą, „młody” zawał serca, mity o recyklingu.

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 4/2020
KOMENTARZE