Lalka Barbie z cukrzycą typu 1. Mattel stawia na reprezentację chorób przewlekłych
Barbie z cukrzycą typu 1 właśnie trafiła na sklepowe półki. Nowa lalka od Mattela ma pompę insulinową i glukometr, dzięki czemu dzieci zmagające się z chorobą mogą poczuć, że nie są same. To także ważny krok w kierunku edukacji i oswajania tematów zdrowotnych już od najmłodszych lat.

Barbie z cukrzycą typu 1
Amerykańska firma Mattel stworzyła we współpracy z fundacją charytatywną lalkę Barbie chorą na cukrzycę typu 1. Lalka ma przy sobie glukometr i pompę insulinową. Pierwsze urządzenie wykrywa u chorych poziomu cukru, drugie podaje odpowiednią dawkę insuliny
- poinformował portal CNN.
W pracach nad projektem uczestniczyła organizacja Breakthrough T1D zajmująca się dziećmi i młodzieżą chorymi na cukrzycę. W USA u około 300 tys. dzieci i stwierdzono cukrzycę typu 1.
Lalka została zaprezentowana we wtorek. Oprócz pompy insulinowej, którą nowa Barbie ma przyczepioną do talii, kasztanowa piękność ma na ramieniu stały glukometr w kształcie serca w charakterystycznym odcieniu różu Barbie. Na wystającym z jej torebki telefonie komórkowym wyświetla się aplikacja wskazująca odczyty poziomu cukru.
Możliwość przyczynienia się do zwiększenia wiedzy o chorobie, która dotyka tak wiele rodzin, jest dla nas bardzo ważna
- powiedział stacji ABC Aaron J. Kowalski, dyrektor generalny Breakthrough T1D.
To zaszczyt współpracować z marką, która tak jak my pokazuje dzieciom, że życie z cukrzycą typu 1 może być pełne i dawać poczucie siły
- powiedział stacji ABC Aaron J. Kowalski, dyrektor generalny Breakthrough T1D.

Barbie ma reprezentować dzieci z chorobami i niepełnosprawnościami
Cukrzyca typu 1 jest przewlekłą chorobą, która charakteryzuje się podwyższonym stężeniem glukozy we krwi. Zazwyczaj diagnozowana jest w dzieciństwie. Organizm osoby chorej nie produkuje wystarczającej ilości hormonu insuliny lub nie wytwarza jej wcale. Różni się od znacznie częściej wykrywanej cukrzycy typu 2, w której ludzie nadal są w stanie wytwarzać insulinę, ale ich komórki przestają na nią reagować.
Krista Berger z firmy Mattel oświadczyła, że zainaugurowana we wtorek lalka pomaga dzieciom kształtować wczesne postrzeganie świata i dzieci cierpiące na tę chorobę mogą łatwiej odnaleźć siebie w „wymyślanych przez siebie historiach i lalkach, które kochają”.
Wcześniej firma wprowadziła na rynek setki modeli lalki, w różnych strojach, z różnymi kolorami włosów, skóry i oczu, reprezentujących miłośniczki rozmaitych hobby i przedstawicielki licznych zawodów. W ofercie jest również Barbie z aparatem słuchowym, niewidoma Barbie używająca laski i lalka z protezą nogi. Firma przekazała, że niewidoma Barbie i lalka z zespołem Downa należały do najpopularniejszych lalek serii Fashionista w ubiegłym roku.