TRENING AUTOGENNY Schultza, czyli odprężenie i relaks [mp3]

2015-11-19 16:23

Trening autogenny to system ćwiczeń opracowany w pierwszej połowie XX wieku przez Johannesa Schultza. Praktyka ta równoważy energię ciała i umysłu. Dzięki elementom autosugestii możesz wpłynąć na swój organizm i świadomie wywoływać stan spokoju, odprężenia i relaksu. Chcesz spróbować? Posłuchaj treningu autogennego Schultza na mp3.

Rozpoczynając trening autogenny połóż się na wznak, wygodnie i nieruchomo. Zdejmij uciskające cię przedmioty: pasek od spodni, zegarek, buty. W pomieszczeniu powinno być ciepło i cicho. Zamknij oczy. Skup uwagę na sobie, staraj się zapomnieć o otaczającym cię świecie. Zrób kilka głębokich, ale naturalnych oddechów. Wdychaj i wydychaj przez nos, obserwując wpływające i wypływające powietrze. Możesz sobie np. wyobrazić powiew łagodnego wiatru, który dociera przez nozdrza do twojej głowy lub poczuć jego chłód na czubku nosa. Jeśli twój umysł zacznie błądzić, nie zniechęcaj się, tylko spokojnie i delikatnie sprowadź go z powrotem do oddechu. Po kilku minutach rozpocznij trening autogenny.

NOWOŚĆ! Zrelaksuj się słuchając nagrania całego treningu autogennego Schultza (mp3):

Rozwijamy nasz serwis dzięki wyświetlaniu reklam.

Blokując reklamy, nie pozwalasz nam tworzyć wartościowych treści.

Wyłącz AdBlock i odśwież stronę.

opracowanie tekstu nagrania: Jakub Babij, czytał: Andrzej Jaszczyszyn

Trening autogenny Schultza: ćwiczenia

  • W myślach wydawaj sobie następujące polecenia: "Czuję ogarniający mnie spokój. Zaczynam się rozluźniać. Skupiam uwagę na sobie, delektuję się ciszą. "Wewnętrznie" uśmiecham się.
  • Przenieś uwagę na prawą rękę i powiedz sobie: "Moja prawa ręka jest przyjemnie ciężka. Staje się coraz cięższa, nie mogę już nią poruszać. Jest przyjemnie ciepła i rozluźniona". Sugestię możesz powtórzyć kilka razy, aż poczujesz, że ręka naprawdę jest rozluźniona i bezwładna. Staraj się formułować myśli przyjaźnie, ale stanowczo.
  • Przenieś uwagę na lewą rękę i powtórz proces. W ten sposób rozluźniaj całe ciało: ręce, nogi, brzuch, kark, mięśnie twarzy, głowy, barków, miednicy.
  • Gdy osiągniesz rozluźnienie wszystkich partii ciała, zajmij się uspokojeniem umysłu. Powiedz sobie: "Kiedy wdycham powietrze, napełnia mnie ciepło i radość. Kiedy wydycham - otwieram serce i umysł, uczucia i myśli swobodnie przepływają, napełniają mnie wewnętrzna harmonia i ukojenie. Mój umysł jest spokojny i wyciszony, nie myślę o tym, co mnie otacza. Jestem w bezpiecznym porcie, ogarnia mnie przyjemne uczucie zawieszenia, ale nie muszę wkładać w to wysiłku, to dzieje się samo".
  • Kiedy się rozluźnisz, poleż kilka minut, starając się o niczym nie myśleć, poczuj, że twoje ciało i umysł to jedność. Zapamiętaj to uczucie.
  • Zanim otworzysz oczy, powiedz sobie: "Jestem wypoczęta(-y) i zregenerowana(-y). Czuję, jak życiowa energia zaczyna we mnie krążyć, przepływać przez ręce, ramiona, nogi, brzuch. Moje ciało jest ożywione, pełne wigoru, radosne. Czuję się pełna(-en) energii, jestem gotowa(-y) do działania".
  • Przeciągnij się, leniwie porusz członkami. Otwórz oczy i powoli wstań.

Czytaj też: Muzyka relaksacyjna, czyli dźwięki, które poprawiają jakość życia

To ci się przyda

Nasza rada:

Możesz używać innych słów. Dostosuj ćwiczenie do swoich potrzeb. Najważniejsze jest, by osiągnąć stan relaksu bez żadnego przymusu. By poczuć efekty, konieczna jest systematyczność. Codziennie poświęć na relaks 10-20 minut. Na początku będziesz uczyć się doprowadzania ciała do stanu odprężenia. Ale z czasem, gdy nabierzesz wprawy, możesz iść dalej: uspokajać umysł i serce, wywoływać wrażenia ciepła w całym ciele i w okolicy splotu słonecznego oraz ożywczego chłodu w okolicy czoła.

Autosugestia, ćwiczenie wyobraźni i przywoływanie w świadomości obrazów i scen, które sprawiają ci przyjemność, ma wielką moc relaksacyjną. Siłą wyobraźni przywołaj klimat i piękno miejsca, w którym najlepiej wypoczywasz, a poczujesz spokój i napełnisz się energią na cały dzień. Autosugestia zapewni ci prawdziwy relaks w raju!

Autosugestia pomoże ci się zrelaksować. Wystarczy krótki trening, by bez trudu zapomnieć o codziennym stresie. .

Relaks i autosugestia: trening krok po kroku

  • Wyobraź sobie miejsce, w którym najlepiej odpoczniesz. Może to być np. zapamiętany w dzieciństwie ogród twojej babci albo nierealne baśniowe miejsce lub mieszanka wspomnień i marzeń. Ważne, by było piękne i byś chciał(-ła) się tam znaleźć.
  • Wyobraź sobie, że jesteś w tym miejscu. Rozejrzyj się wokół. Dostrzegaj każdy szczegół otoczenia - kształty, kolory, fakturę przedmiotów, rośliny.
  • Ożyw tę wizję wszystkimi zmysłami: wyobraź sobie dźwięki, które cię otaczają, poczuj temperaturę powietrza i wiatr na skórze, poczuj zapachy, piasek pod palcami oraz wilgoć trawy. Usłysz szelest liści, szum morza, śpiew ptaków. Postaraj się, by wizja była tak plastyczna, że prawie rzeczywista.
  • Odpocznij w stworzonym przez siebie raju. Poczuj odprężenie i relaks. Wyobrażaj sobie, że napełniasz się spokojem, energią, harmonią i świeżością. Poczuj, że twoje ciało jest zdrowe, piękne, doskonałe. Na koniec rozpuść wizję w swoim wnętrzu.
To ci się przyda

Nasza rada

Postaraj się zachować klimat i piękno wymarzonego miejsca, wyobraź sobie, że jego spokój i moc pozostały w tobie. Niech wizja ta będzie dla ciebie inspiracją w codziennym życiu.

miesięcznik "Zdrowie"

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W numerze 10/2019 "Zdrowia" kreatywne podejście do seksu, podstępna borelioza, nowe terapie nowotworów, komu grozi cyberchondria, leki szkodzące urodzie, probiotyki w kiszonkach. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i sprawdzonych porad!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 10/2019
KOMENTARZE
niki
|

Ludzie, opamiętajcie się. wszelkie wizualizacje robią wam krzywdę!

Davidek
|

no własnie pytanie, czy reklamy na początku i co gorsza w połowie nagrania można jakoś wyłączyć. Sam narrator przecież mówi z początku żeby nikt nie przeszkadzał! heh, jakiś absurd :P

Ada81
|

Miewam kłopoty ze snem i nie ukrywam że nie cierpię faszerować się lekami żadnymi. Dlatego sięgam po trening który polecaliście "Trening Autogenny Relaksacja" a teraz odkryłam nową rzecz z tej serii tylko dostałam na virtualo.pl bezpłatną "Płyta Ułatwiająca zasypianie" W dzień jeden trening wieczorem przed snem drugi do tego melisa do picia i zaczyna działać . Polecam!

Ala75
|

Z tej serii podoba mi się "Relaks w minutę" chociaż ten Trening autogenny Schultza dr Kowalskiego też jest OK.

Radi
|

Od kilku miesięcy używam Treningu autogennego cardio. Fajny i dobrze się go słucha ale zdecydowanie bardziej wolę tego samego autora "Trening Autogenny Relaksacja". Kapitalna rzecz. Szkoda tylko, że nie można tego dostać jeszcze na komórkę albo Ipoda tylko w wersji CD.

margaritta
|

Kilka tygodni temu dostałam w swoje ręce Trening autogenny Cardio dr Kowalskiego. Prezent od męża trochę mnie zdziwił.. ale spróbowałam się zrelaksować. Iii bosko! Od tamtej pory wciągam ten trening jak opium :) Dokupiłam z tej samej serii Trening autogenny Schultza właśnie i Trening autogenny Wakacje Umysłu. Jeśli chcecie Schultza lub coś podobnego do treningów z dobrym (doskonałym nawet bym rzekła) lektorem, to właśnie tą serię Wam polecam.

sowa
|

generalnie lubię ruch i relaksuje mnie świetnie spacerr albo bieg ale ostatnio nie mogę sobie na niego pozwolić ze względów na uraz kolana. Dlatego pierwszy raz sięgnąłem po ten Trening Autogenny Cardio. Powiem Wam że dla mnie rewelacja! Wcześniej próbowałem z Jacobsonem coś kombinować ale wkurzało mnie że muszę komendy sobie z komputera czytać :) Teraz słuchaweczki na uszy zamykam oczy i jazda. Polecam, mi pomaga.

autopodatny
|

Trening Schultza znalazłem na stronce autogenny.pl Po odsłuchaniu powiem, że dla mnie rewelacja. Fajny lektor i krótka forma w odróżnieniu od blablających modyfikacji. Polecam!

lampart
|

Trening autogenny Relaks w minutę, to pierwsza płytka z tej serii jaka wpadła mi w rękę. Później załapałem się na Trening autogenny Cardio. Doskonałe obie płytki i nie ukrywam, że ostrzę sobie apetyt na następną. Ostatnio namierzyłem całą serię na autogenny.pl ale na razie nie mogę sobie na nie pozwolić ale w przyszłym miesiącu zdobędę je :)

VS
|

piszecie że nie można w pracy stosować treningu autogennego. Ależ nic bardziej błędnego. MOżna i trzeba. Jest opracowany szereg ćwiczeń do wykonania w miejscu pracy! Ostatnio znalazłam w internecie próbkę z płyty "Relaks w minutę" - doskonałą pozycja, która składa się z kilkudziesięciu treningów. Wszystko nagrane na płytkę. Wkładam słuchawki od telefonu na uszy i w ciągu kilkudziesięciu sekund odpływam!
Absolutnie genialne! A co najcenniejsze te ćwiczenia są rzeczywiście krótkie. Trwają po kilkadziesiąt sekund. Mam chwilę przerwy, zamykam oczy i je robię. Szczerze polecam. Trudno to znaleźć w internecie bo to nowość. Ja odkopałam to ze strony cardiotrening.pl
Jedyny mankament to towarzystwo w pokoju ale da się to ominąć bo część ćwiczeń wykonuje się w pozycji siedzącej i nikt tego nawet nie widzi :)