"Mogą wystąpić problemy z wystawianiem recept i zwolnień". Awaria ważnego systemu
Centrum e-Zdrowia poinformowało o możliwych opóźnieniach w działaniu systemu e-zdrowia, w tym o trudnościach z wystawianiem recept i skierowań. Jak przekazało Centrum e-Zdrowia, jest to związane z usługami świadczonymi przez zewnętrznego dostawcę.

Centrum e-Zdrowia zapewniło, że jego eksperci monitorują sytuację i pozostają w stałym kontakcie z zewnętrznym podmiotem odpowiedzialnym m.in. za utrzymanie systemów IKP i mojeIKP, który zidentyfikował problemy mające wpływ na płynność funkcjonowania systemów.
"Centrum e-Zdrowia współpracuje z zewnętrznym dostawcą oraz producentem urządzeń, w których odnotowano problemy techniczne, w celu jak najszybszego usunięcia występujących trudności" - przekazano.
Centrum dodało, że problemy nie wpływają na bezpieczeństwo danych w systemie e-zdrowia (P1) w Polsce. Poinformowało również, że w przypadku trudności, pilne recepty mogą być realizowane bez wykorzystania systemu P1, zgodnie z procedurą wystawienia i realizacji e-recept w razie braku dostępu do systemu e-zdrowie. Natomiast w przypadku braku konieczności realizacji recepty w poniedziałek, Centrum zachęcamy do jej wykupienia w kolejnych dniach.
Aktualizacja: przywrócono działanie systemu e-zdrowie
Krótko po godzinie 11. Centrum e-Zdrowia poinformowało, że przywrócone zostało funkcjonowanie systemu e-zdrowia (P1), wraz z usługami realizowanymi w ramach systemu, takimi jak realizacja e-recept.
"Trwa ostateczna konfiguracja ustawień – zostanie zakończona w ciągu kilku najbliższych godzin. Trwa jeszcze pełne przywracanie funkcjonowania strony pacjent.gov.pl, usługi IKP i aplikacji mojeIKP. Za wszystkie niedogodności przepraszamy" - czytamy na oficjalnej stronie.
