Mediator - lek na cukrzycę "Mediator" uszkadza serce

2013-05-21 15:02 redakcja poradnikzdrowie.pl

Mediator (benfluorex) to lek dla osób chorych na cukrzycę, który był również stosowany dość powszechnie jako preparat wspomagający odchudzanie. Wokół Mediatora wybuchł gigantyczny skandal, kiedy okazało się, że powoduje on występowanie poważnych schorzeń układu sercowo-naczyniowego.

Mediator to produkt firmy farmaceutycznej Les Laboratoires Servier. Szef tego koncernu został właśnie formalnie oskarżony we Francji o nieumyślne spowodowanie śmierci. Ujawniono także, że opóźnia się wypłacanie odszkodowań pokrzywdzonym, którzy nieświadomi poważnych konsekwencji, stosowali lek Mediator.

Mediator - cichy zabójca

Informacje dobiegające z różnych źródeł mówią o liczbie od 500 do nawet 2000 ofiar śmiertelnych Mediatora. Liczba ta może jednak okazać się znacznie większa. Do tego tysiące osób cierpią, na skutek przyjmowania specyfiku zawierającego benfluorex, na poważne choroby układu krążenia.

Efekty uboczne zażywania leku Mediator

Według badań Mediator przyczynia się głównie do rozwoju migotania przedsionków, a w konsekwencji niewydolności serca. Lekarstwo zostało dawno wycofane z rynku, a w Polsce nigdy nie było dostępne, jednak warto podkreślić, że osoby, które je zażywały, mogą rozpoznać pierwsze objawy schorzeń układu krążenia nawet po kilku latach od zakończenia kuracji Mediatorem, stąd coraz nowsze doniesienia o poszkodowanych przez ten lek. Ryzyko pojawienia się powikłań związanych z zastawkami serca jest największe w przeciągu dwóch pierwszych lat przewlekłego stosowania tego leku i dwa lata po zakończeniu jego przyjmowania. Dlatego wszystkie osoby, które zażywały Mediator przynajmniej przez 3 miesiące, powinny zgłosić się do lekarza na badania kontrolne.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
KOMENTARZE