Pieczenie i swędzenie łydek i stóp, nasilające się wieczorem [Porada eksperta]

2009-01-05 7:34 Krystyna Knypl

Szczególnie nocą nasila się swędzenie i pieczenie nóg. Pół roku musiałam stosować kurację zwalczającą gruźlicę. Czy to mogło spowodować tak znaczące wyniszczenia organizmu? W ulotce dołączonej do leków, które zażywałam była lista niepożądanych skutków ubocznych. Byłam u dermatologa, który kazał jej brać tabletki odbudowujące zniszczoną wątrobę i stosować maść robioną. Niestety po 2 tygodniach to nie przyniosło żadnych efektów. Muszę dodać, że objawy te pojawiły się w czasie zażywania tych leków. Skończyłam tą kurację, ale objawy nie ustąpiły. Jakiej choroby mogą być to objawy? Do jakiego lekarza ma się udać? Jakie powinnam zrobić badania? Muszę dodać, że mam także cukrzycę, której nie wykryto w szpitalu, lecz dzięki własnej nadgorliwości poprzez poproszenie lekarza rodzinnego o skierowanie na komplet badań. Jak mogę sobie pomóc? Co mam robić? Pytałam się innego lekarza, czy to może być od cukrzycy - odpowiedział, że tak i że jeśli będę brała tabletki, to powinno to ustąpić, ale to nic nie daje, bo nic nie ustępuje! To jest już nie do zniesienia! Ponad pół roku pieczenie nóg i swędzenie: łydki i stopy. Przebyte choroby to gruźlica, a od niedawna, a może i od dawna cukrzyca.

Witam, Dolegliwości w zakresie kończyn dolnych mogą pojawić się u osoby z cukrzycą – występują one szczególnie często w przypadkach, gdy poziom cukru jest zbyt wysoki mimo stosowania leczenia (zwykle sytuacja taka ma miejsce przy nieprzestrzeganiu diety przez pacjenta). Należy udać się na konsultacje do lekarza diabetologa, czyli specjalisty od leczenia cukrzycy. Pozdrawiam Dr n.med. Krystyna Knypl

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Krystyna Knypl

Internista, hipertensjolog, redaktor naczelna "Gazety dla Lekarzy".

Inne porady tego eksperta

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
KOMENTARZE