Powstał internetowy e-niezbędnik dla osób z niepełnosprawnością

2019-10-31 8:55

Fundacja Neuron Plus, organizator ogólnopolskiej kampanii STOP Barierom, stworzyła internetowy e-niezbędnik będący kompendium wiedzy dla osób z niepełnosprawnością. Narzędzie dodatkowo wspiera sztuczna inteligencja, czyli wirtualny doradca, który ułatwia znalezienie treści poszukiwanych przez użytkownika.

Powstał internetowy e-niezbędnik dla osób z niepełnosprawnością
Autor: Materiały prasowe

E-niezbędnik to miejsce, w którym osoby z niepełnosprawnością mogą znaleźć praktyczne i przydatne informacje dotyczące przysługujących im świadczeń, ulg i przywilejów. Dodatkowo mają możliwość zapoznania się z czytelnym wyjaśnieniem wszystkich procedur związanych z ich uzyskaniem oraz opcję pobrania na swój komputer potrzebnych druków.

Co więcej, dzięki wirtualnemu asystentowi mogą jeszcze szybciej uzyskać odpowiedzi na swoje pytania. Chat bot stara się zrozumieć intencje użytkownika i odpowiadać w sposób najbardziej precyzyjny, wskazując konkretne treści w oknie komunikatora.

W momencie nieznajomości odpowiedzi, użytkownik jest kierowany do live chata Fundacji Neuron Plus, prowadzonego przez konsultantów z zakresu dietetyki, rehabilitacji, prawa oraz wsparcia psychologicznego.

– E-niezbędnik wraz z wirtualnym doradcą, to prawdopodobnie w tej chwili jedyne rozwiązanie w Polsce, umożliwiające w szybki i innowacyjny sposób dostęp do informacji, których poszukują osoby z niepełnosprawnością - podkreśla prof. dr hab. n. med. Janusz Kocki, Przewodniczący Rady Naukowej Fundacji Neuron Plus i wskazuje – Ogromną zaletą czat bota jest to, że osoby z niepełnosprawnością są bezpośrednio kierowane do interesujących ich zagadnień, co znaczenie ułatwia im korzystanie z e-niezbędnika i skraca czas uzyskania odpowiedzi na zadane pytania. Wykorzystywanie nowoczesnych technologii na rzecz poprawy sytuacji osób z niepełnosprawnością w Polsce jest zgodne z ideą i filozofią działania naszej Fundacji, dlatego w przyszłości zamierzamy skupiać się na podobnych projektach.


Oprócz chat bota, szybkie poruszanie się po e-niezbędniku umożliwia także zastosowany podział treści. Zostały one pogrupowane według trzech stopni niepełnosprawności – lekkiego, umiarkowanego i znacznego.

Dodatkowo, osoba poszukująca informacji ma do dyspozycji sekcję poświęconą dzieciom z niepełnosprawnością do 16 roku życia oraz blok przeznaczony dla rodziny i opiekunów. Takie rozwiązanie sprawa, że użytkownik otrzymuje dedykowane treści i nie traci czasu na ich poszukiwanie.

Warto wiedzieć

E-niezbędnik znajduje się na stronie www.stopbarierom.pl, która została stworzona zgodnie z wytycznymi WCAG 2.0, związanymi z dostępnością serwisów internetowych dla osób z niepełnosprawnością. Treści w e-niezbędniku są na bieżąco aktualizowane i poszerzane o nowe zagadnienia. Obecnie trwają prace nad sekcją związaną z zatrudnianiem osób z niepełnosprawnością.

Kampania STOP Barierom wspiera dostępność usług dla osób z niepełnosprawnością w przestrzeni komercyjnej i publicznej. Projekt promuje ideę likwidacji barier przez przedsiębiorstwa i instytucje oraz wspiera aktywizację osób z niepełnosprawnością do pełnoprawnego funkcjonowania w codziennym życiu.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki