Jak poprawić złe samopoczucie wywołane pogodą? Wpływ kolorów na poprawę samopoczucia

2013-04-02 14:34 Anna Jakimiuk

Jak poprawić codzienne samopoczucie, kiedy wiosny za oknem jeszcze nie widać? Śnieżna aura wyraźnie służy tylko amatorom sportów zimowych. Większości z nas śniegu w tym roku już stanowczo wystarczy, a prognozy pogody nie nastrajają optymistycznie. Na ratunek wyruszają kolory! Barwy w naszym otoczeniu mają ogromy wpływ na samopoczucie. Kolory mają działanie orzeźwiające, albo sprawiają, że czujemy się wypoczęci. Inspirują do działania i wyciszają.

Pogoda – lepsza czy gorsza – mocno wpływa na nasze samopoczucie. Jak organizm reaguje na przedłużającą się zimę? Stan ducha odbija się na otoczeniu i relacjach z innymi ludźmi. A my z powodu trwającej od prawie pół roku śnieżnej aury jesteśmy coraz bardziej rozdrażnieni i apatyczni.

Naukowcy odkryli, że kolory pozytywnie wpływają na samopoczucie. Okazuje się, że biały śnieg za oknem ma pozytywne skutki – jest lekarstwem na stres i sprawia wrażenie swobody i wolności (pod warunkiem jednak, że nie utrudnia codziennego funkcjonowania). Badacze namawiają, żeby ocieplić swoje otoczenie i wprowadzić do niego więcej barw – to jedna z metod pomagających na kiepskie samopoczucie. Które kolory powinniśmy wybrać, żeby poczuć się lepiej?

Kolor żółty pobudza do życia, bo kojarzy się z wakacjami, ciepłym piaskiem i promieniami słońca. Ta jasna barwa w otoczeniu jest rodzajem zastrzyku dobrej energii. Żółte akcenty w codziennej garderobie są mocne, wywołują pozytywne emocje i sprawiają wrażenie, że osoba ubrana na żółto jest bardziej dynamiczna od innych.

Zielony odpręża, zwiększa i optymizm i wiarę w siebie. Może zielone wiosenne listki w doniczce zwiększą także wiarę w szybkie nadejście wiosny? Warto spróbować. Różowy polecany jest osobom pewnym siebie, które lubią zabawę. Ale uwaga – jest dość niebezpieczny dla osób, które są niestabilne i mało dojrzałe emocjonalnie – ci mogą poczuć się przytłoczeni.

Co z pomarańczowym? Ten kolor sprzyja pozytywnym myślom i przywraca chęć do życia. Dlatego szklanka pomarańczowego soku w zasięgu ręki będzie bardzo dobrym pomysłem na walkę z zimowym widokiem za oknem.

Błękitny ułatwia podejmowanie decyzji. To dobry kolor dla pogrążonych w śnieżnej apatii. Negatywnie jednak wpływa na osoby, które często są zdenerwowane.  Dla tych lepszy będzie fioletowy. Pomaga w zrozumieniu samego siebie , generuje ciszę i spokój. To kolor wyważony – powstaje z połączenia gorącej czerwieni i chłodnego błękitu. Wprowadza więc równowagę między ciałem i naturą duchową człowieka.

Bezpieczny i ciepły jest brązowy – pachnie cynamonem, gorącą herbatą otula ciepłym kocem. Dobry na wieczory z filmem albo książką. Antagonistyczny do czystego śniegu zawsze pozostaje czarny – kolor, który chroni i kojarzy się z tajemnicą. Jednak w kontekście tego tematu powinien kojarzyć się wyłącznie z odprężającym i regenerującym... snem.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

Czytaj e-wydanie cenie 1,00 zł i zyskaj dostęp do numerów archiwalnych! W nr 6/2020 "Zdrowia" m.in.: jak działają jelita, 10 pytań o wazektomię, uzależnienia a płeć, dłonie pod ochroną, ćwiczenia na smukłe nogi. "Zdrowie" to 76 stron rzetelnej wiedzy!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie  6/2020
KOMENTARZE
ala
|

Dziurawiec to tani lek na melancholię. W wolnej chwili wyjść na spacer poza miastem - lipiec, sierpień - nazbierać dziurawca (około 10 cm, same wierzchołki), wysuszyć i pić codziennie szklankę lub pół.

hartyy44
|

Bardzo bezpiecznym, nie powodującym uzależnień suplementem jest Revitasens. Skutecznie poprawia on złe samopoczucie, zapobiega depresji, ponieważ odbudowuje zniszczone komórki nerwowe i pozytywnie wpływa na proces przekazywania neuroprzekaźników pomiędzy nimi. Dostępny jest bez recepty, więc możesz go wypróbować.

bartek44
|

warto zrobić badanie krwi i sprawdzić czy to złe samopoczucie i zmęczenie to nie jest przypadkiem niedobór potasu...