Ogólnopolska kampania „Diagnostyka jajnika – Twoja historia nie musi być złośliwa…”
27 października br. w Warszawie zainaugurowano drugą odsłonę Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej "Diagnostyka jajnika - Twoja historia nie musi być złośliwa". Celem akcji jest zachęcenie kobiet do badań ginekologicznych oraz genetycznych. Jej ambasadorkami zostały aktorka Anna Korcz i jej córka Ania.
62 proc. kobiet bardzo rzadko lub w ogóle nie rozmawia w rodzinie o chorobach kobiecych. Dla więcej, niż co drugiej Polki, rozmowy są krępujące. Co czwarta wstydzi się rozmawiać na temat chorób kobiecych nawet z lekarzem. Taką rozmowę najczęściej prowokuje przypadek zachorowania w najbliższym otoczeniu, bądź choroba znanej osoby. Brak wiedzy oraz poczucie „mnie to nie dotyczy” – to jeden z głównych powodów niepodejmowania rozmów (…)”. To fragment wyników badań pt. „Zmowa milczenia”*, jakie przeprowadziła na zlecenie Kwiatu Kobiecości firma IQS.
W dalszym ciągu wiedza na temat profilaktyki nowotworowej w Polsce jest na niskim poziomie, a niemal co trzecia kobieta nie wie jakie badania powinna wykonać w przypadku obciążeń genetycznych nowotworami ginekologicznymi” – stwierdza Ida Karpińska, Prezes Ogólnopolskiej Organizacji Kwiat Kobiecości.
Fundacja już po raz drugi organizuje kampanię „Diagnostyka jajnika”, która ma uświadomić kobietom jak ważny jest to temat.
Celem kampanii „Diagnostyka jajnika – Twoja historia nie musi być złośliwa…” jest przekonanie kobiet do regularnych badań ginekologicznych i zachęcenie ich do szczerych rozmów rodzinnych o chorobach kobiecych. Szczegóły na stronie www.kwiatkobiecosci.pl
62% kobiet bardzo rzadko lub w ogóle nie rozmawia w rodzinie o chorobach kobiecych
Źródło: youtube.com/Kwiatkobiecosci