6 dziwnych rzeczy, które warto dodać do smoothie. To prawdziwa bomba witaminowa

2022-03-23 10:34

Smoothie to doskonały sposób na dostarczenie do organizmu cennych składników odżywczych. Zamiast standardowych przepisów warto także czasem sięgnąć po kreatywne, niestandardowe rozwiązanie, aby spróbować nowych smaków i niecodziennych połączeń. Oto najdziwniejsze składniki, które warto dodać do smoothie.

smoothie
Autor: Getty Images

Na początek

Na co warto uważać? Przede wszystkim nie należy przesadzać z ilością owoców. Do blendera staraj się wrzucać tyle owoców, ile zjadłbyś ich w pierwotnej formie. Wiele zdrowych produktów, takich jak orzechy, nasiona zawiera mnóstwo składników odżywczych, ale dodatkowe kalorie mogą się szybko kumulować. Wybierz tylko kilka, na których się skoncentrujesz lub użyj mniejszych porcji.

Kiedy udać się do psychodietetyka?

Dziwne, ale zdrowe dodatki do smoothie

Kalafior

Kalafior nadaje kremowej konsystencji smoothie, jednocześnie nie dając wyraźnego posmaku. Jest biały i nie wpływa na kolor, co może być szczególnie istotne dla sceptyków warzyw.

Kalafior zawiera przeciwutleniacze, witaminy z grupy B, potas i błonnik. Dodanie go do smoothie to świetny sposób na przemycenie warzyw do codziennego menu.

Buraki

Mają one delikatnie słodki smak, który bardzo dobrze komponuje się z owocami. Zawierają przeciwutleniacze, wykazują właściwości przeciwzapalne dzięki betalainie. Z uwagi na to, że buraki są dość twarde, przed wrzuceniem ich do blendera warto je ugotować lub upiec w piekarniku.

Dynia

Choć kojarzy się z jesiennym jedzeniem, tak naprawdę jest świetna o każdej porze roku. Dynia zawiera mnóstwo witamin, takich jak A i C, ponadto jest bogata w potas i błonnik. Jeśli nie lubisz dyni, nic nie szkodzi! Jej smak wśród owoców na pewno nie będzie dominujący.

Skórki cytrusowe

To jedna z najdziwniejszych propozycji, jednak mało kto wie, że są one pełne błonnika i witaminy C. Ważne, aby je dokładnie wyszorować przed dodaniem do blendera.

Awokado

Jedni je kochają, inni nienawidzą. W połączeniu z innymi składnikami jego smak będzie jednak niezauważalny. O tym, jakie korzyści dla zdrowia niesie za sobą jedzenie awokado mówi się od dawna. Jest ono bogate w zdrowe tłuszcze, w połączeniu z owocami i warzywami pomaga lepiej wchłaniać witaminy rozpuszczalne w tłuszczach (A, D, E i K).

Kurkuma

Kurkuma jest przeciwutleniaczem zwalczającym stany zapalne. Używana jest od tysięcy lat w leczeniu różnych schorzeń. Jest idealnym dodatkiem, niezależnie od tego, czy walczysz z przeziębieniem, czy po prostu szukasz zdrowych dróg odżywiania.