Układ odpornościowy

Przemęczenie, niewłaściwe odżywianie, stres i jesienna aura sprzyjają infekcjom wirusowym. Ale nie musisz się ich obawiać, jeżeli zadbasz o wzmocnienie odporności organizmu.
Warto obserwować objawy sarkoidozy. Problemy z oddychaniem, zamazane widzenie, przewlekłe zmęczenie organizmu? To może być sarkoidoza. Najczęściej atakuje płuca i skórę. Sarkoidoza oczu może powodować nawet trwałą utratę wzroku.
Kiedy nasza odporność jest osłabiona, nawet banalne przeziębienie potrafi na kilka dni wytrącić z życia, nie mówiąc już o zapaleniu gardła, oskrzeli, anginie czy grypie. Ale są sposoby, które uchronią cię przed infekcją, mimo że wszyscy dookoła kichają.
Wzmocnienie układu immunologicznego jeszcze na jesieni może pomóc w walce z przeziębieniami w okresie największych chłodów. W naturalnym wzmocnieniu układu obronnego organizmu z pomocą przychodzą substancje zawarte w niektórych roślinach. Jak wzmocnić swoją odporność? Jak wzmocnić system immunologiczny?
Odporność organizmu może w zasadniczy sposób zwiększyć stosowanie kilku prostych przykazań. Zmiana nawyków żywieniowych i przejście na zdrowy tryb życia to podstawowe sposoby wzmocnienia układu odpornościowego. Pamiętaj o tym szczególnie w zimowym sezonie grypowym.
Nie chcesz zachorować na grypę? Zaszczep się! Nie chcesz złapać przeziębienia? Hartuj się i wzmocnij układ odpornościowy. Bo to odporność zwalcza wirusy i bakterie i od jej kondycji zależy, czy osłabienie, katar i kaszel szybko miną lub będą cię męczyć tygodniami.
Aby układ odpornościowy skutecznie bronił nas przed infekcjami, trzeba o niego dbać na co dzień. Przyjrzyj się swoim przyzwyczajeniom - może warto w nich coś zmienić? Wypróbuj sposoby na wzmocnienie odporności organizmu.
Coraz więcej osób cierpi na nawracające infekcje górnych dróg oddechowych. Rośnie liczba chorych na różyczkę, krztusiec, ospę wietrzną. Znowu atakuje nas gruźlica. Jeśli nie zaczniemy dbać o odporność, sytuacja będzie się pogarszać. W trosce o własne zdrowie zadbajmy więc o dietę i higieniczny tryb życia.
Powiązanie układu nerwowego z systemem odpornościowym powoduje, że długotrwałe napięcia psychiczne osłabiają odporność. Żeby nie dopuścić do kumulowania się stresu, musisz co dzień znaleźć czas na relaks. Ale to nie wszystko.
Silny układ odpornościowy potrafi się przeciwstawić wirusom i bakteriom. Co sprawia, że jedni ludzie są bardziej odporni i nie chorują, a drudzy mają słaby układ odpornościowy i nieustannie zapadają na jakieś choroby. Od czego zależy odporność organizmu?
Infekcje, zwłaszcza jesienne, to bolączka wielu z nas. Są jednak ludzie, którzy nie chorują. Jest wiele sposobów na podwyższenie odporności organizmu. Potrzeba zaledwie 2-3 tygodni, aby nastąpiła poprawa.
Nie doceniamy wpływu psychiki na odporność. A dobry nastrój jest równie ważny dla twojego układu odpornościowego jak odpowiednio skomponowany jadłospis czy aktywność fizyczna. Co trzeba zmienić w swoim stylu życia, by wzmocnić układ immunologiczny?

NOWY NUMER

Czytaj e-wydanie cenie 1,00 zł i zyskaj dostęp do numerów archiwalnych! W nr 6/2020 "Zdrowia" m.in.: jak działają jelita, 10 pytań o wazektomię, uzależnienia a płeć, dłonie pod ochroną, ćwiczenia na smukłe nogi. "Zdrowie" to 76 stron rzetelnej wiedzy!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie  6/2020