Kręgosłup – zadbaj o plecy w ciąży

2011-01-25 12:03

Czasem w ciąży plecy bolą tak bardzo, że każdy ruch powoduje dyskomfort. Nie musisz jednak cierpieć, ponieważ są ćwiczenia, dzięki którym wzmocnisz kręgosłup. Najbardziej skuteczne i bezpieczne są ćwiczenia z piłką.

Lekkie ćwiczenia wzmacniające kręgosłup zapobiegną nieprzyjemnym dolegliwościom. Zanim jednak zaczniesz trening, porozmawiaj ze swoim lekarzem prowadzącym i upewnij się, że nie widzi on żadnych przeciwwskazań. Do ćwiczeń wzmacniających mięśnie kręgosłupa, polecanych przez Katarzynę Sempolską, autorkę programu ćwiczeń dla matek z małymi dziećmi z klubu Aktywnej Mamy, potrzebna będzie duża piłka. Zanim wykonasz jakikolwiek ruch - upewnij się, że piłka leży stabilnie, by znienacka nie wysunęła się spod ciebie! Ćwiczenia prezentuje Monika Kubik.

miesięcznik "M jak mama"
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

POBIERZ PORADNIK! Darmowy poradnik, z którego dowiesz się, jak zmienia się ciało kobiety w ciąży, jak rozwija się płód, kiedy wykonać ważne badania, jak przygotować się do porodu. Pobieram >

Pobieram
poradnik ciaza