Jak osiągnąć spokój? Praktyka uważności dla dorosłych

2021-09-16 15:13

Praktyka uważności (mindfulness) zyskuje popularność jako sposób na złagodzenie stresu czy niepokoju oraz bycie bardziej obecnym i zaangażowanym w życie tu i teraz. Włączenie ćwiczeń uważności do swojej rutyny może być niezwykle proste, bez względu na wiek. Oto kilka pomysłów na codzienny trening uważności.

Przy odrobinie zastanowienia prawie wszystko, co robisz może stać się okazją do trenowania uważności. Codzienne czynności związane z uważnością oferują mnóstwo okazji do tego, by zwolnić tempo, nie myśleć o przyszłości i przeszłości, skupić się na teraźniejszości i większej świadomości siebie i swojego otoczenia.

Stres: jak go zwalczyć?

Jedną z najczęstszych i najbardziej znanych aktywności uważności jest medytacja. Chociaż może się to wydawać ezoteryczne lub niedostępne, medytacja może być w rzeczywistości bardzo prosta. Przygotowane ćwiczenia mają na celu przekształcenie codziennych doświadczeń w uważne chwile.

Mindfulness, czyli praktyka uważności. Poradnik dla dorosłych

Autor
Marcelina Dzięciołowska
Marcelina Dzięciołowska
Redaktorka od lat związana z branżą medyczną. Specjalizuje się w tematyce zdrowia i aktywnego stylu życia. Prywatne zamiłowanie do psychologii inspiruje ją do podejmowania trudnych tematów w tej dziedzinie. Autorka cyklu wywiadów z zakresu psychoonkologii, którego celem jest budowanie świadomości oraz przełamywanie stereotypów na temat choroby nowotworowej. Wierzy, że odpowiednie nastawienie psychiczne jest w stanie zdziałać cuda, dlatego propaguje profesjonalną wiedzę, w oparciu o konsultacje ze specjalistami.
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.