Projekt ma na celu zwiększenie świadomości społecznej na temat łuszczycy oraz zmiany negatywnych skojarzeń związanych z tą przypadłością.
Głównymi hasłami związanymi z prowadzoną akcją jest zrozumienie i akceptacja. Projekt polega na stworzeniu galerii fotografii przedstawiającej osoby dotknięte łuszczycą (sesje zdjęciowe wykonała Szkoła Kreatywnej Fotografii w Krakowie).
Zdjęcia publikowane są na social media, między innymi Facebook oraz Instagram. Zwieńczeniem projektu będzie wystawa połączona ze spotkaniem ze specjalistą. Projekt realizowany jest w ramach Zwolnieni z Teorii, olimpiady pod patronatem Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Kampania społeczna #JestemBiedronką na temat łuszczycy dotarła już do 60tys osób, zbierając kilkaset komentarzy i udostępnienia poza granice kraju . Pięcioro studentów pragnie zmienić postrzeganie choroby oraz dodać odwagi chorującym.
Do akcji może dołączyć każdy. Wystarczy wejść na Facebooka lub Instagram (#jestembiedronka).
Porady eksperta