Do fryzjera bez telefonu. Wytyczne ministerstwa dla salonów fryzjerskich i kosmetycznych

2020-05-13 17:29 Magda Mazurek, PAP

Ministerstwo Rozwoju przygotowało szczegółowe wytyczne dla salonów fryzjerskich i kosmetycznych. Zobacz, jak będzie wyglądała twoja wizyta!

Ministerstwo Rozwoju przygotowało już konkretne wytyczne dla salonów fryzjerskich i kosmetycznych. Wielkie otwarcie branży beaty zaplanowano na 18 maja. Zapisy już ruszyły, a wolnych miejsc brakuje: Otwarcie salonów fryzjerskich i kosmetycznych - zapisy online. Wolnych miejsc już brakuje!

A teraz zobaczcie, co was (i waszą fryzjerkę lub kosmetyczkę) czeka na takiej wizycie:

  • jeden fryzjer z zestawem czystych narzędzi dla jednego klienta (grzebienie, nożyczki, spinki, szczotki itd.),
  • wymagane jest zachowanie 1,5 m odległości między stanowiskami pracy i pracownikami,
  • codziennie przed rozpoczęciem pracy zalecamy fryzjerom pomiar temperatury ciała przy pomocy termometru bezdotykowego. W przypadku wystąpienia objawów choroby, należy natychmiast odsunąć pracownika od pracy,
  • klienci są zobowiązani do noszenia rękawiczek, maseczek, a nawet gogli i przyłbic przy wykonywaniu usług, a także stosowania odzieży ochronnej lub dedykowanej odzieży roboczej,
  • przyjmowane są tylko osoby zdrowe i nie będące na kwarantannie,
  • napoje można serwować wyłącznie w opakowaniach jednorazowych,
  • powierzchnia dotykana kilka razy w ciągu dnia pracy ma być dezynfekowana,
  • dezynfekcja urządzeń i mebli zabiegowych  po każdym kliencie.

To nie koniec! Resort zobowiązał klientów do umawiania wizyt przez internet lub telefon. Klient w salonie powinien "zachować bezpieczną odległość 1,5 m, mijając się z innymi osobami w salonie, nosić jednorazowe maseczki i rękawiczki oraz dokonywać płatności w sposób bezkontaktowy" - poinformowało ministerstwo.

W przypadku braku możliwości zapewnienia minimum 1,5 m odległości pomiędzy stanowiskami dla klientów, "rekomendujemy zainstalowanie ekranów ochronnych (przepierzenia, ścianki) pomiędzy stanowiskami". Resort dodał, że przepierzenia powinny być wykonane z materiału nieprzepuszczającego powietrze, np. plexi skutecznie oddzielającej pracowników. W salonie nie ma możliwości skorzystania z poczekalni.

I bardzo ważne: Klienci nie mogą tam również używać telefonów komórkowych.

W wytycznych znalazła się również zasada, że od zakończenia usługi do przyjęcia kolejnego klienta powinno upłynąć tyle czasu, ile wymagane jest przy zastosowaniu danego środka do dezynfekcji. 

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

Czytaj e-wydanie cenie 1,00 zł i zyskaj dostęp do numerów archiwalnych! W nr 6/2020 "Zdrowia" m.in.: jak działają jelita, 10 pytań o wazektomię, uzależnienia a płeć, dłonie pod ochroną, ćwiczenia na smukłe nogi. "Zdrowie" to 76 stron rzetelnej wiedzy!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie  6/2020
KOMENTARZE