Gabinety Bliskie Sercu – kampania, która chwyta za serce!
Z powodu chorób układu sercowo-naczyniowych rocznie umiera 17,5 miliona osób. Brzmi przerażająco, prawda? W samej Polsce według Głównego Urzędu Statystycznego, co roku jest to około 175 tysięcy ludzi. Statystyki są alarmujące!
Alkohol, papierosy, brak aktywności fizycznej i często idąca za tym nadwaga to główne przyczyny zawału i niewydolności krążeniowej, które są skutkiem uszkodzeń serca. Mimo tak dużej umieralności, wciąż nie mamy wystarczającej wiedzy na temat radzenia sobie z chorobą czy sposobami jej zapobiegania. Często myślimy, że Nas to nie dotyczy. Tymczasem jest to jedna z najczęstszych przyczyn zgonów na świecie.
Z pomocą przychodzi II edycja autorskiego projektu G-Pharma – „Gabinety Bliskie Sercu”, objętego patronatem Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego.
Jak twierdzi profesor Fijałkowska, Prezes-Elekt Sekcji Chorób Serca u Kobiet PTK:
„Świadomość pacjentów dotycząca ryzyka chorób sercowo-naczyniowych jest wciąż zbyt mała. Wynika to z braku spójnych programów edukacyjnych kierowanych do poszczególnych grup wiekowych, różnych poziomów wykształcenia i stopnia zamożności. Jest to także efekt bardzo ograniczonego czasu, jaki lekarz czy pielęgniarka mogą poświęcić na edukację swoich pacjentów. W rezultacie pacjent czerpie wiedzę głównie ze środków masowego przekazu, co często nie przekłada się na siłę oddziaływania, tak jak informacje przekazane w bezpośrednim kontakcie z medykiem. Myślę, że ludziom brakuje kogoś, kto wyciągnie do nich rękę i przeprowadzi przez często najtrudniejszy etap życia”.
”Gabinety Bliskie Sercu” to projekt skierowany zarówno do pacjentów po incydentach kardiologicznych oraz grup ryzyka, jak również ich rodzin i wszystkich, którzy potrzebują wsparcia w dbaniu o swoje serce.
„Dzięki Kampanii osoby zainteresowane tematem profilaktyki pierwotnej i wtórnej, uzyskają rzetelne informacje zebrane w jednym miejscu. Pacjenci podczas takich spotkań, poza szczegółowym wywiadem lekarskim, edukacją z zakresu profilaktyki i odpowiedzi na wszelkie pytania, otrzymają również materiały edukacyjne, dzięki którym wiedza w temacie chorób naczyniowo-sercowych zostanie uporządkowana jeszcze bardziej.” – mówi Sebastian Kołodziej, organizator i członek zarządu G-Pharma Consulting.
W ramach Kampanii powstało 12 referencyjnych gabinetów na terenie całej Polski, w których odbywać będą się nieodpłatne spotkania edukacyjne i warsztaty z pacjentami.
Doświadczony personel medyczny: pielęgniarki kardiologiczne, dietetycy i fizjoterapeuci edukować będą z zakresu:
- profilaktyki chorób sercowo-naczyniowych
- zdrowego żywienia
- aktywności fizycznej.
Aby „Gabinety Bliskie Sercu” mogły służyć tysiącom pacjentów, misję Kampanii zdecydowali się wesprzeć Partnerzy z różnych dziedzin, tacy jak: NUTRICIA Polska, Kruszwica, Sp. z.o.o., Philipiak oraz znane serwisy medialne jak Wp.pl, Poradnikzdrowie.pl czy HealthTV.
Głównym celem G-Pharma Consulting jest, by wiedza dotycząca profilaktyki i leczenia była szerzona w szerokim spektrum za pośrednictwem wielu placówek w całej Polsce.
Więcej informacji o kampanii Gabinety Bliskie Sercu znaleźć można na stronie www.gabinetybliskiesercu.com, profilu Facebook.com/GabinetyBliskieSercu oraz w mediach ogólnopolskich.