Ćwiczenia mięśni dna miednicy są ważne w CIĄŻY

2009-07-06 13:58 Materiały promocyjne

Spodziewasz się dziecka? Ćwicz mięśnie dna miednicy! Systematyczny trening mięśni dna miednicy ułatwia poród - będzie on krótszy, mniej stresujący i mniej obarczony ryzykiem powikłań. Ćwiczenia ułatwią ci też powrót do formy po ciąży.

W Polsce, kobiety, które przygotowują się do macierzyństwa lub właśnie urodziły dziecko, wciąż rzadko ćwiczą mięśnie dna miednicy. Nie mają świadomości wagi tych ćwiczeń, ponieważ często nawet nie wiedzą o ich istnieniu. Wyrobienie w sobie nawyku treningu sprawi, że łatwiej zniesiesz poród, a także szybciej powrócisz do formy po urodzeniu dziecka.

Dlaczego ćwiczenia mięśni dna miednicy w ciąży są ważne?

Wykonywanie ćwiczeń mięśni dna miednicy jest ważnym elementem przygotowania do porodu.  - Nabycie podczas ciąży umiejętności napinania i rozluźniania mięśni dna miednicy i krocza ułatwia i przyspiesza poród oraz zmniejsza ryzyko powikłań – mówi prof. Włodzimierz Baranowski z Kliniki Ginekologii i Ginekologii Onkologicznej Wojskowego Instytutu Medycznego, ekspert kampanii „CoreWellness – wewnętrzna siła”.  - Jeśli nie ma żadnych przeciwwskazań gimnastykę należy powtarzać codziennie, zwłaszcza w trzecim trymestrze ciąży i powrócić do niej, jak tylko będzie to możliwe po porodzie – podkreśla prof. Baranowski.

5 powodów, dla których warto ćwiczyć mięśnie dna miednicy w ciąży

  • Poród będzie krótszy, zmniejszy się również ryzyko powikłań.
  • Ucząc się kontroli nad swoim ciałem, łatwiej poradzisz sobie ze stresem, związanym z ciążą i porodem.
  • Gdy będziesz młodą mamą, ćwiczenia przywrócą Ci kontrolę nad pracą pęcherza, przyczynią się też do zapobieżenia problemom z kontrolą nad utrzymaniem moczu.
  • Regularne wykonywanie ćwiczeń mięśni dna miednicy przyczyni się do ogólnej poprawy Twojej sprawności fizycznej.
  • Ćwiczenia są najlepszym sposobem na zachowanie dobrej kondycji przez całą ciążę i do szybkiego powrotu do formy sprzed ciąży.

Jak ćwiczyć mięśnie dna miednicy?

Możesz to robić wszędzie - w pracy, w domu czy w trakcie podróży samochodem lub autobusem. Wystarczy, że zaciśniesz mięśnie pochwy tak, jakbyś próbowała zatrzymać strumień moczu. Wytrzymaj z tak napiętymi mięśniami ok. 10 sekund, a następnie powoli je rozluźnij. Powtórz to ćwiczenie 10 razy, za każdym razem próbując napiąć mięśnie jeszcze mocniej. Dla ułatwienia możesz wyobrazić sobie, że twoje mięśnie przesuwają do góry windę, która zatrzymuje się na kolejnych piętrach, po czym powoli zjeżdża w dół.

kampania "CoreWellness - wewnętrzna siła"
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

Czytaj e-wydanie cenie 1,00 zł i zyskaj dostęp do numerów archiwalnych! W nr 6/2020 "Zdrowia" m.in.: jak działają jelita, 10 pytań o wazektomię, uzależnienia a płeć, dłonie pod ochroną, ćwiczenia na smukłe nogi. "Zdrowie" to 76 stron rzetelnej wiedzy!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie  6/2020
KOMENTARZE
anna
|

polecam metodę Benity Cantieni, te ćwiczenia to dopiero czad, ćwiczą całą miednicę, odprężają mięśnie dna miednicy, świetnie trzymają brzuch, poród jest szybki, dają siłę i moc w udach, tak ważną do porodu. Zaciskanie pochwy jest dobre tylko przy seksie :-)

wiki123
|

dzieki tym cwiczeniom nie musialam miec nacinanego krocza. przede wszystkim miesnie kegla i rozciaganie.wiecej tutaj: http://www.mamytatytematy.p...

Klarra
|

Czy joga to dobry pomysł w czasie ciąży a jeśli tak to w jakim okresie jest najlepsza?

Kllara
|

Wszystkie ćwiczenia w basenie są wskazane, od początku do samego końca. Regularnie, nawet jeśli czas Wam na to pozwala codziennie pół godzinki. Moja koleżanka codziennie chodziła na basen na pół godziny, pływała głównie żabką, ale też kraulem. Nawet w dniu porodu, rano basen a popołudniu porodówka. Urodziła siłami natury, szybciej niż inne koleżanki ( pierwsze dziecko) . Bo miała dobrze wyćwiczone mięśnie. Po porodzie szybko doszła do siebie. Bo miała dobrą kondycję . A póki co była to najpiękniejsza kobieta w ciąży jaką znałam. Całą ciążę szczupła i uśmiechnięta ( stres zostawiała na basenie) . Dzięki ćwiczeniom miała dobrą cyrkulację powietrza i krwi. Więc wio leniuchy! Na basen! ( ja się właśnie pakuję) a te co się obawiają infekcji , polecam co poleciła moja gin. Stosuje przed basenem od 2 lat, i nareszcie skończyło sie moje regularne zmartwienie.

mama_kk
|

Dziewczyny,a co myślicie na temat zajęć z aqua aerobiku własnie bedac w ciązy ?
Czy moze któraś z Was chodziła,badz chodzi na takie zajęcia ?
Bo własnie bede miałą okazje pochodzić na takowe-tylko sie zastanawiam jak to wyglada?

basia89
|

Dokładnie,sa teraz specjalne programy dla kobiet w ciązy-własnie we wspomnianym studio Jestem mozna zaczac na poczatku ciązy jesli nie ma wskazań od lekarza chodzić na zajęcia Aktywne 9mc.
Mozna zapytac o nie pod nr telefonu 600 923 373

matylda
|

Zdecydowanie w tym czasie powinnśmy ćwiczyc mięsnie brzucha,i rozciągac nasz kregosłup.
Ja jestem za pilatesem
www.jestem.info.pl/
I na taki własnie chodze,i wiecie co mnie tak pozytywnie zaskoczyło i jednoczesnie zdziwiło...instruktorka równiez jest w ciązy ;) wiec jakoś łatwiej sie ćwiczy.