Spanie w czasie upałów to udręka? Te proste sposoby ci to ułatwią

2022-06-27 14:54

Prognozy zapowiadają, że szczyt fali upałów dopiero przed nami. Gorąca temperatura wpływa nie tylko na samopoczucie, ale także na sen. Jednak są pewne proste sposoby, które pozwolą ci się wyspać podczas upałów.

Spanie w czasie upałów to udręka? Te proste sposoby ci to ułatwią
Autor: Getty Images

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej (IMGW) ostrzega przed upałami. Dziś na zachodzie krajów termometry wskażą nawet 34 stopnie Celsjusza. Ale tak naprawdę to dopiero początek.

Eksperci podkreślają, że w połowie tygodnia fala upałów obejmie cały kraj. Wysokie temperatury mogą utrudniać zasypianie. Jednak kilka prostych wskazówek może to ułatwić.

10 przykazań dobrego snu

Zadbaj o światło

Zadbanie o zaciemnienie sypialni, pozwoli ci zasnąć. Nie zapominaj o zasłanianiu okien w ciągu dnia, kiedy temperatury są najwyższe. Jeśli nie używasz rolet lub zasłon, przed snem załóż maskę na oczy.

Przed pójściem do łóżka warto porządnie wywietrzyć sypialnie. Temperatury nocą nie są już tak wysokie, więc dobrze jest wpuścić nieco świeżego powietrza do pokoju, w którym śpisz.

Unikaj drzemek

Podczas upałów często mamy gorsze samopoczucie. Możemy czuć się senni i zmęczeni. Wielu z nas stawia na drzemki w ciągu dnia.

Jednak to może utrudnić spanie nocą, kiedy przyjdzie na to pora. Dlatego spróbuj ich unikać w upalne dni.

Wymień kołdrę na prześcieradło

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś - zamiast kołdry - śpij pod prześcieradłem. To sprawi, że nie zyskasz dodatkowego źródła ciepła. Pamiętaj także, by nie kłaść się do łóżka, kiedy jesteś spocony.

Przed snem weź prysznic i ciesz się uczuciem chłodnej pościeli. Możesz nawet umieścić czyste, zabezpieczone prześcieradło na 10 minut w zamrażarce. To da ci dodatkową ulgę.

Pamiętaj o nawodnieniu

To jedna z najważniejszych wskazówek. Unikanie odwodnienia w czasie upałów jest kluczowe. Najlepiej sięgać po wodę, ponieważ wiele napojów zawiera w sobie kofeinę, która może utrudnić ci zasypianie.

Sięganie po alkohol w czasie wysokich temperatur to także nie najlepszy pomysł. Alkohol wcale nie wpływa pozytywnie na sen. Dlatego szczególnie w upalną pogodę należy go unikać.

Trzymaj się rutyny

Nawyki podczas snu są ważne. W szczególności podczas upałów. Staraj się zasypiać w tym samym czasie i używać swojego łóżka tylko do spania.

To pozwoli przyzwyczaić twój umysł do tego, że głównym celem przebywania w łóżku, jest właśnie sen.