Rejestracja na szczepienie przeciw COVID-19 dla seniorów 70+. Wystąpiły trudności: „telefon 989 jest GŁUCHY”

Dzisiaj o godz. 6 rano uruchomiono rejestrację na szczepienia przeciw COVID-19 dla seniorów powyżej 70. roku życia. Mogą umówić się poprzez całodobową i bezpłatną infolinię, Internetowe Konto Pacjenta oraz bezpośrednio w punkcie szczepień. Tymczasem pojawiły się zakłócenia. Pacjenci informują, że telefon jest „głuchy”, a przed przychodniami tworzą się ogromne kolejki. Na rządowym profilu #SzczepimySię pojawił się komentarz, że „przy takim zainteresowaniu jest to niestety naturalne”.

22 stycznia 2021 roku jest to pierwszy dzień rejestracji osób powyżej 70. roku życia. Od godz. 6 rano seniorzy mogą zapisywać się na szczepienie. Niestety wystąpiły po drodze pewne niedogodności.

Na stronie rządowej pacjent.gov.pl widnieje informacja, że seniorzy mogą umawiać się na szczepienie powyżej 70. roku życia na trzy sposoby:

  1. z wykorzystaniem centralnego systemu e-rejestracji dostępnym na stronie pacjent.gov.pl,
  2. rejestracja przez całodobową, bezpłatną infolinię Narodowego Programu Szczepień pod numerem: 989,
  3. wizyta w wybranym punkcie szczepień.

Okazuje się, że system przechodzi drobne turbulencje. Darmowa infolinia nie spełnia swojego zadania. Seniorzy zgłaszają, że nie mogą tam dodzwonić. W sieci także ukazują się komentarze opisujące, jak wygląda naprawdę rejestracja pacjentów powyżej 70. roku życia na szczepienie przeciw COVID-19.

"O 6:00 rano miała zacząć się rejestracja telefoniczna na szczepienie osób 70 lat i więcej. Dzwonię kilka minut po 6:00, by zarejestrować mamę, słyszę komunikat:”zapisy osób 70 lat i więcej zaczną się o 6:00 rano”. I tak już kilkanaście razy. Minęła już 6:30. Genialna rejestracja" - napisała dziennikarka Magda Sakowska na Twitterze.

Z kolei inna użytkowniczka skomentowała, że grupa 70+ jest liczniejsza niż 80+. „Mieli 3 miesiące na przygotowanie systemu do szczepień. Od tygodnia wiadomo, że będzie sajgon. Od 6.00 telefon 989 jest GŁUCHY” - dodała.

Nie wszyscy jednak napotkali trudności związane z zapisami się na szczepienie przeciw COVID-19. W niektórych przypadkach rejestracja odbyła się bezproblemowo. - Moją mamę 70+ zarejestrowałem dziś o 06.02. Termin na 28 lutego. SMS z potwierdzeniem przyszedł za mniej więcej niż minutę – relacjonował pan Andrzej.

Rząd wyjaśnia, skąd te trudności

Problemy w związku z rejestracją na szczepienia pacjentów 70+ skomentował rząd. Na oficjalnym portalu poświęconemu szczepieniom ukazał się komentarz: „Obserwujemy spodziewane, zwiększone zainteresowanie. Może go wygenerować problemy po stronie operatorów (problemy z połączeniem, jakością połączenia etc.), jak i kolejkę na infolinii. Przy takim zainteresowaniu jest to niestety naturalne” - oświadczono.

Natomiast trudności związane z dodzwonieniem się na infolinię, jak rząd wytłumaczył, wynikają z „bardzo dużej liczby połączeń wykonywanych jednocześnie". W poście na Twitterze napisano, że „mowa tutaj o nawet 300 tysiącach prób na minutę”.

Rząd również odniósł się na profilu #SzczepimySię do kolejek, jakie tworzą się przed przychodniami od wczesnego ranka. Wielu seniorów woli umówić się na szczepienie stacjonarnie, ponieważ nie mogą dodzwonić się na infolinię. „Zachęcamy, żeby z punktem szczepień i POZ kontaktować się telefonicznie, zainteresowani otrzymają tam dokładnie taki sam pakiet informacji jak przy okienku” - wskazały wladze.

W tej sprawie zabrał głos też szef KPRM i pełnomocnik rządu ds. szczepień Michał Dworczyk, stwierdzając, że „z powodu zbyt małej liczby dawek szczepionki dostarczonej do Polski nie wszyscy chętni seniorzy będą mogli już teraz zarejestrować się na szczepienie w pierwszym kwartale”. - Po wyczerpaniu terminów na szczepienie seniorzy będą mogli zarejestrować się na infolinii, a konsultanci oddzwonią do nich, gdy pojawią się wolne miejsca – dodał.

prof. Ernest Kuchar: Szczepionka jest mniej ryzykowna niż powikłania po koronawirusie [Super Raport]
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
KOMENTARZE