PRZESILENIE WIOSENNE - zadbaj o siebie na koniec zimy

2008-05-26 13:09 sn

Ostatnie tygodnie zimy i początek wiosny to ciężki czas dla naszego samopoczucia. Przesilenie wiosenne to czas, gdy drastycznie spada aktywność organizmu, a wygląd pozostawia wiele do życzenia. Męczy cię osłabienie, senność, ból głowy? Włosy wypadają i skarżysz się na ciągłe zmęczenie? Podpowiemy, dlaczego tak się dzieje i jak temu zapobiec.

Dla naszych prapraprzodków przednówek był najgorszy - cierpieli z powodu głodu i chłodu i nie pozostawało im nic innego jak wypatrywać zasobnego w żywność lata. Dla nas ostatnie tygodnie zimy i początek wiosny to także ciężki okres. Oczywiście nie dlatego, że nie dojadamy, ale z powodu drastycznego spadku aktywności naszego organizmu.

Przesilenie wiosenne - dobry czas na urlop

Jeżeli ktoś akurat teraz czuje się nieustannie zmęczony, zestresowany, sam sobie jest winien - twierdzi prof. James Waterhouse z Wydziału Fizjologii Manchester University. Dlaczego? Ponieważ nikt nie każe mu żyć wbrew zegarowi biologicznemu. A ten każe nam odpocząć. Najlepszymi miesiącami na urlop są, prócz listopada, marzec i kwiecień, czyli czas przesilenia wiosennego.

A my co robimy? Z uporem lepszej sprawy i wbrew naturze uznajemy, że latem jesteśmy mniej aktywni i dlatego akurat wtedy należy nam się wypoczynek. Jest oczywiście odwrotnie. Lato to czas największej wydajności organizmu.

Zrób to koniecznie

Zapobiegnij kłopotom

  • nie przepracowuj się;
  • śpij nie mniej niż 8 godzin, koniecznie od około godz. 22;
  • odżywiaj się lekkostrawnie;
  • pij dużo soków owocowych;
  • nie unikaj nowalijek;
  • uzupełnij dietę preparatami wielowitaminowymi;
  • ćwicz, ćwicz i jeszcze raz ćwicz, a przynajmniej spaceruj.

Przesilenie wiosenne - zadbaj o skórę

Teraz nie powinnaś pozwalać sobie na jakiekolwiek zaniedbania pielęgnacji skóry. Dlaczego? Bo masz do nadrobienia sporo zaległości z zimy. To po pierwsze. Po drugie - powoli zacznij myśleć i przygotowywać się do lata. Najlepiej zrobisz fundując sobie serię (najlepiej 6 - 10) zabiegów w profesjonalnym gabinecie kosmetycznym. Nikt inny tak skutecznie nie zregeneruje, pojędrni i odświeży skóry.

Skutki przesilenia wiosennego

  • osłabienie
  • senność
  • częste bóle głowy i mięśni ( być może z powodu niedoboru witamin i soli mineralnych)
  • osłabienie refleksu i mięśni (za mało potasu)
  • rozdrażnienie, mniejsza odporność na stresy, bolesne skurcze mięśni ( brak magnezu)
  • nagłe ataki zmęczenia (niedobór żelaza)
  • wypadanie włosów (brak cynku)
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

Czytaj e-wydanie cenie 1,00 zł i zyskaj dostęp do numerów archiwalnych! W nr 6/2020 "Zdrowia" m.in.: jak działają jelita, 10 pytań o wazektomię, uzależnienia a płeć, dłonie pod ochroną, ćwiczenia na smukłe nogi. "Zdrowie" to 76 stron rzetelnej wiedzy!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie  6/2020
KOMENTARZE